diffbroms 944
Posted: 2009-04-20 16:06:53
Hej alla racers,
Diffbroms är ett kärt ämne. Så vitt jag förstår så är majoritetens uppfattning att det är lamelldiff som gäller för race på bana med R däck. Jag har kört runt på nätet och behöver råd. Porsche vill ha 20' kr för en ZF( 2 lameller) med 40% spärrvärde (40/40). Drexler (tre lameller??) Tyskl. ungefär samma pris. Guard (multilamell)USA kostar ca 25' med tull och moms och rekommenderar 40/60 eller 50/80. Gaurd talar om kinesiska multilamell diffar på sin sida. Gripper (multilamell) Engl kostar ca 9' och rek. 40/65. Gripper är tillv. i Eng. och säljer 50 st / månad till en massa olika fabrikat (tex Ferrari 512 ,770 pund) allt enl egen info. Tacksam för råd.
Leif
Diffbroms är ett kärt ämne. Så vitt jag förstår så är majoritetens uppfattning att det är lamelldiff som gäller för race på bana med R däck. Jag har kört runt på nätet och behöver råd. Porsche vill ha 20' kr för en ZF( 2 lameller) med 40% spärrvärde (40/40). Drexler (tre lameller??) Tyskl. ungefär samma pris. Guard (multilamell)USA kostar ca 25' med tull och moms och rekommenderar 40/60 eller 50/80. Gaurd talar om kinesiska multilamell diffar på sin sida. Gripper (multilamell) Engl kostar ca 9' och rek. 40/65. Gripper är tillv. i Eng. och säljer 50 st / månad till en massa olika fabrikat (tex Ferrari 512 ,770 pund) allt enl egen info. Tacksam för råd.
Leif