Page 1 of 1

diffbroms 944

Posted: 2009-04-20 11:51:11
by LAmpler
Hej alla racers,
Diffbroms är ett kärt ämne.Så vitt jag förstår är majoritetens uppfattning att det är lamelldiff som gäller för race med R-däck. Jag har kört runt på nätet och behöver råd. Porsche vill ha 20' för en ZF ( två lameller) med 40% spärrvärde (40/40) Drexler( tre lameller?) Tysk. ungefär samma pris.
Guard USA multilamell kostar ca 25' med tull och moms och rek 40/60 eller 50/80. Guard talar om kinesiska multilamelldiffar på sin sida. Gripper multilamell Engl. kostar ca 9' och rek. 40/65. Gripper är tillv. i Engl. och säljer 50 diffar/mån. till en massa fabrikat tex Ferrari 512 pris 770 pund, allt enligt egen info. Är det någon som hör något om Gripper? Tacksam för råd.
Leif difflös