diffbroms 944

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
LAmpler
S-Poster
Posts: 55
Joined: 2005-09-11 19:49:46
Contact:

diffbroms 944

#1 Post by LAmpler »

Hej alla racers,
Diffbroms är ett kärt ämne.Så vitt jag förstår är majoritetens uppfattning att det är lamelldiff som gäller för race med R-däck. Jag har kört runt på nätet och behöver råd. Porsche vill ha 20' för en ZF ( två lameller) med 40% spärrvärde (40/40) Drexler( tre lameller?) Tysk. ungefär samma pris.
Guard USA multilamell kostar ca 25' med tull och moms och rek 40/60 eller 50/80. Guard talar om kinesiska multilamelldiffar på sin sida. Gripper multilamell Engl. kostar ca 9' och rek. 40/65. Gripper är tillv. i Engl. och säljer 50 diffar/mån. till en massa fabrikat tex Ferrari 512 pris 770 pund, allt enligt egen info. Är det någon som hör något om Gripper? Tacksam för råd.
Leif difflös
Lamp

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users