Demontera styrväxel från chassi - behöver hjälp
Posted: 2009-03-16 10:57:45
Hej!
Tänkte byta den stora, fula, feta tryckslangen som båda kostar flis och sitter som ett as. forum/viewtopic.php?t=17880&postdays=0& ... c&start=30 , bild Pressure line.
Självklart så sitter min med en insex storlek 6 i huset. Och detta kantiga hål börjar nu se ut som ... ett runt hål.
Det blir alltså till att demontera ned hela styrväxelhuset. Här behöver jag er hjälp!
Vad är lämpligast att göra?
1. Markera position med färg på styrstag för att inte förstöra toe in vid återmontering, sedan lossa muttern (15) och skruva ur staget ur nr 14 ? Detta borde väl gå utan att man skruvar ur hela staget ur styrväxeln eftersom dess infästning i själva styrväxeln inte är gängad (bitar 12 och 13) väl ?
2. Lossa nr 14 UTAN att skada gummibälgen? I så fall hur gör jag detta bäst?
Efter detta är det "bara" fyra större bultar som lossas/tas bort och sedan sitter racket i ansiktet antar jag?
Tacksam för snabbt svar!
Mvh
Stephan
Tänkte byta den stora, fula, feta tryckslangen som båda kostar flis och sitter som ett as. forum/viewtopic.php?t=17880&postdays=0& ... c&start=30 , bild Pressure line.
Självklart så sitter min med en insex storlek 6 i huset. Och detta kantiga hål börjar nu se ut som ... ett runt hål.
Det blir alltså till att demontera ned hela styrväxelhuset. Här behöver jag er hjälp!
Vad är lämpligast att göra?
1. Markera position med färg på styrstag för att inte förstöra toe in vid återmontering, sedan lossa muttern (15) och skruva ur staget ur nr 14 ? Detta borde väl gå utan att man skruvar ur hela staget ur styrväxeln eftersom dess infästning i själva styrväxeln inte är gängad (bitar 12 och 13) väl ?
2. Lossa nr 14 UTAN att skada gummibälgen? I så fall hur gör jag detta bäst?
Efter detta är det "bara" fyra större bultar som lossas/tas bort och sedan sitter racket i ansiktet antar jag?
Tacksam för snabbt svar!
Mvh
Stephan