Vad ska man ha för extrafläkt så man får lite mer cirkulation på värmen i bilen och var får man tag i en??
Helst en sån där liten man stoppar i cigguttaget.
Eller har nån någon, nån annan bra lösning.
mvh
Extrafläkt
- lasse59
- Turbo-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- lasse59
- Turbo-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Re: Extrafläkt
lasse59 wrote:Vad ska man ha för extrafläkt så man får lite mer cirkulation på värmen i bilen och var får man tag i en??
Helst en sån där liten man stoppar i cigguttaget.
Eller har nån någon, nån annan bra lösning.
mvh
Borde naturligvis ha förklarat att det handlar om bakrutan som har en tendens att imma igen ibland.
mvh
Lasse
- firefish
- Turbo-Poster
- Bilmodell: 968CS
Jag köpte en fläkt på Bilreservdelshuset (BBS) i Spånga, Stockholm för ett par år sedan. Tror att den drog 10 A och jag hade det bak i en pickup med flakkåpa och det räckta för att hålla fukten ute. Den var ganska ful iofs med det spelar kanske mindre roll. Sök efter dem på eniro och ring och fråga. Kostade kanske 150 kr eller nåt sånt.
I en Ascona jag hade satte jag två datafläktar (såna som sitter i datorn, små platta 12 V) i hatthyllan för att få snurr på cirkulationen ner i kofferten. Pris under 100 kr styck. Det hjälpte även för att få bort lite fukt från bakrutan. Men du har väl ingen hatthylla eller...?
Jag tror annars att du kan vända dig till företag som säljer traktortillbehör. Det borde väl finnas någon sådan i Småland kan man tycka
I en Ascona jag hade satte jag två datafläktar (såna som sitter i datorn, små platta 12 V) i hatthyllan för att få snurr på cirkulationen ner i kofferten. Pris under 100 kr styck. Det hjälpte även för att få bort lite fukt från bakrutan. Men du har väl ingen hatthylla eller...?
Jag tror annars att du kan vända dig till företag som säljer traktortillbehör. Det borde väl finnas någon sådan i Småland kan man tycka

Magnus W
www.bike.se
www.bike.se