Blir inte klok på alla system som finns där ute. Jag är inte direkt kunnig men älskar 951 över allt annat,så hjälp är befogad här. Om jag nu har tänkt mig ett helt 3" system för bästa performance och utan sänkt breddad trimmad 240 sound. Har tankar på Raka rör eller Kgtrimmning med en avslutande Apple dämpare, eftersom jag söker ett om möjligt vasst ljud!?
Fråga! När man läser om Greddy og HKS tror ialla fall jag att det är en sån som är bäst, men du menar alltså att det inte kommer ann på märke och pris här- vill ju det bästa för min turbo och lite öron godis till han som betalar kalaset, är ju alltid smaskens. ?
om du inte har kunskap o verktyg till att bygga avgassystemet själv så rekommenderar jag en kille här på forumet som säljer/sålde 3" till våra bilar. forum/viewtopic.php?t=4697&highlight=magnusson
riktigt prisvärt om man tänker på hur många timmar jag lagt ner på mitt avgassystem.
och angående dump.
Den dumpen newkie pratar om är den bästa till våra bilar om man inte ska trimma extremt mycket dvs ha högre ladd än 1,5bar.
Den har 2 stora fördelar
1 - Den är billig
2 - Har för mig att tvärtemot vad Newkie säger så är det inte en kolvdump utan en förstärkt membran dump och membran dumparna är mycke snabbare än en kolvdump.
nackdelar
1 - inte så mycket bling, ser ut som orginal
vill du ha bling o en som klarar mer effekt så rekommenderar jag Forge som har en som ser ut som våra fast är i metall och är en justerbar kolvdump.
jag kör membran dump
så det var mina tips
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
och en sak till, om du inte bytt styr system(till map) så ska du ha en återcirkulerande dump o då får du tyvärr inte så mycket pys ljud om det var det du var ute efter, alt byta till maf system o då kommer du höra den återcirkulerande genom det öppna luftfiltret istället.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
Dejligt som Dansken sade- tusen tack brothers. Suveränt Johan-ska pröva att gå vidare här ifrån.
Är Raka rör och Kgtrimmning bra om jag ändå väljer ngn av dom?
Har dock ingen direkt referens av Apple dämparen-om någon har ngt att säga om deras produkt, är jag idel öra:)
jag har byggt eget 3 tums sytem på min 968 och kör med en race catt och två ljudämpare och den låter alldeles för mycket när jag varit och kört på bana har dom mätt upp den till 102db. så i vinter ska jag bygga om systemet lite och prova med apple racing ljudämpare har hört mycket gott om dem.
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Go afton Larsson! Jag testar broder Magnusson om han fortfarande tillverkar systemet,från å med downpipe 100cells racekat men med ditt förslag där bak(Apple) om ingen annan har ngt negativt att orda kring lösningen? Hoppas det blir magiskt:)
Essentialstyling säljer en läcker lösning längst bak!
Janspeed:s Twin Tailpipe rear silencer- Vill ha Pris 4250 är inte rart men det är Kvalitet.
Checkar sound clip med Janspeed och så här långt låter det racing...jammmiiii
Har Apple några små dämpare? behöver en 2,5 tums som är max 250 mm lång och 125 mm i diameter. Tänker s'ätta den mellan race-katten och sludämparen för att bli av med resonanserna.