Rotor

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
User avatar
Andy
S-Poster
Posts: 87
Joined: 2004-03-29 11:55:02
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Linköping
Contact:

Rotor

#1 Post by Andy »

Hej!

Håller på med att serva bilen lite och har kommit fram till byte av rotor och fördelarlock. Men hur tusan får man loss rotorn? Har skruvar bort den lilla skruven men den sitter ändå som berget. Hjälp...?

//Andy
************************
Andreas Richard Hagemann
951 -90 Pantherometallic
PCS# 8733
************************

karpis
S2-Poster
Posts: 284
Joined: 2004-04-03 13:40:08
Bilmodell: Porsche 951
Location: Dala-Husby
Contact:

#2 Post by karpis »

Tjena! det var lika med min också! det är bar knacka sönder den, har för mig det blir en metallring kvar på kamaxeln,den kan du såga ett spår på med ett bågfilsblad,då kan du bända isär den! nu har jag inte det problemet längre eftersom jag kör Wastefire med Autronic :lol:

User avatar
spirou944t
Turbo-Poster
Posts: 505
Joined: 2004-03-30 06:56:17
Bilmodell: 944 turbo
Årsmodell: 1986
Location: Linköping
Contact:

#3 Post by spirou944t »

Kan räcka med att bänta lite i nedkant på rotorn!
Men inte uppe på själva huvet, stor risk att den spricker!
Men om du sätter en schyst mejsel mellan kåpan och nedkanten
på rotorn och bänder lite försiktigt, så kommer den nog snart!
Min satt rätt ordentligt, misstänker att dom är lackade på axeln eller
låsta med Loctite..
Erik Sevetin
[i]951:a -86 Mörkgråmetalic ;)
PCS #8474
944 Sverige #83[/i]

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users