Luftade bilen idag för först gången på "riktigt" efter påställningen ! Den gick kanon fint !
Dock var det lite smolk i bägaren ...
Förra året så levde tankmätaren sitt eget liv i bland!? Så gorde den även på första turen i år! Ibland får den fnatt o pendlar på ett mycket skumt vis fram o till baka. Sen lägger den sig stilla på den mängd soppa som är i tanken (idag ca halv tank). Men fast att nålen ligger på halv tank så lyser lampan ??!!
Har kollat under bagagerumsmattan på anslutningen, men det är ju inga lösa kontakter där... nån som varit med om nått liknande? Lån som kan tänkas veta vad felet är ?
Försökte i går att ta bort min nivåmätare, men utan resultat !
Uppe på tanken så sitter det en svart rund plast sak som ledningarna går ner i centrum på. Är denna gängad eller hur sitter den på plats (behövs det specialverktyg?)?
Törs man skruva bort bränseledningarna? eller är det tryck i dessa?
En liten arbetsbeskrivning vore kanon.
Ser inte ut på min bil som bilen på bilderna i länken ...
Det är den "taggiga" saken på denna bild jag menar .
På min 944 lyste tanklampan ständigt. Även med full tank. Det var dålig kontakt i anslutningen bak. Ta och rengör anslutningarna till givaren. I värsta fall byta kabelskor, det finns lite extra cm kabel så det bör gå att klippa en liten bit, sen funkar det nog som det ska igen.
Andreas Nitsche wrote:På min 944 lyste tanklampan ständigt. Även med full tank. Det var dålig kontakt i anslutningen bak. Ta och rengör anslutningarna till givaren. I värsta fall byta kabelskor, det finns lite extra cm kabel så det bör gå att klippa en liten bit, sen funkar det nog som det ska igen.