Har sökt efter liknande tråd för att inte ställa nån fråga som det redan finns svar på men inte funnit informationen. Så jag ställer frågan:
- Vad blir konsekvensen om kamremmen går av/hackar över eller vad den nu kan tänkas göra på en 944 turbo. Det finns väl många sätt en rem kan gå av på men det är väl ålder, skuren vattenpump mm som kan vara anledningen. Bytesintervall har diskuterats flitigt. Men är det någon som vet om topp och ventiler klarar sig på en turbo. Den har väl lägre kompression än en 944 n/a.
Konsekvenser brusten kamrem 944 turbo
-
- S-Poster
- Posts: 91
- Joined: 2007-09-30 20:18:35
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Västerås
- Contact:
Konsekvenser brusten kamrem 944 turbo
PCS# 11192
Porsche 944 turbo -88
Citroen Xsara -04
Ford Escort MK2 -75
Min tråd: Porsche 944 turbo-88
Porsche 944 turbo -88
Citroen Xsara -04
Ford Escort MK2 -75
Min tråd: Porsche 944 turbo-88
- Ducati
- Turbo-Poster
- Posts: 580
- Joined: 2004-04-26 21:50:37
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Det kan klara sig om den går av på tomgång och inte på varv.
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users