Har en accuaboost, men tappar tryck på slutet (k26/8) + Tial 38 +0.8bar
fjäder.
Är det någon idé att gå över från den manuella till en elektronisk?
Kan man kompensera bort tryckfallet över ~5500+,
är det någon mening? eller utvecklar turbon ändå mest värme?
Funderar isf på en som man kan ställa laddtrycket på olika
växlar. Apexi el dyl.
Erfarenheter?
Mvh
Mathias
EBC
-
- Turbo-Poster
- Posts: 408
- Joined: 2004-03-29 19:41:58
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Bjärred
- Contact:
Det är väldigt trevligt att ha en EBC. Jag har en APEXi och är nöjd med den. Jag tror däremot inte att det hjälper dina problem. Det är inte bara att skruva upp trycket in. Man måste bli av med avgaserna också. Det skulle nog löna sig bäst för dig att skaffa ett öppnare avgassystem med race kat och stor diameter ända från turbon.
Har du soppaförsörjningen under kontroll? Luftmätningen?
Bengt
Har du soppaförsörjningen under kontroll? Luftmätningen?
Bengt
951-91, egna chip (och alldeles för mycket pengar spenderade)
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]