Är det någon som vet hur man ställer in hallgivaren för att motorn ska gå som en klocka
Hade en verkstad till att kolla upp mina hackningsproblem och de justerade hall-givaren, den satt för långt ifrån mätpunkten. Motorn gick bra ett tag men nu hackar den igen. Dock mycket mindre!
Jag har bara 1 hall-givare vid svänghjulet, det ser ut och ha suttit 2 en gång i tiden.
Jag gissar att 968:an som de flesta lite nyare bilar bara har en givare medan äldre pjäser som gamla 944:or kan har två. Porsche orka kanske inte designa om fästet bara för att en givare blev onödig så det fick vara så även på 968:an kanske?
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
Jag vet bara att man ska skruva fast den ordentligen, för annars kan den lossna och ätas upp av svänghjulet i en tysk håla vid namn Meldorf, och då kan ens blivande hustru bli mycket sur.
På 951 om den fastskruvad kan den knappast ändra sig, en ena givaren har en tjock bricka som distans och den andra är jag osäker på, men den är inte justerbar i övrigt tror jag
Pär Hylander
Det konstiga är att den var ställd så långt in mot svänghjulet det bara går men den såg inte ut att haft en date med svänghjulet Den ska vara 0,8 +-0,2mm från hjulet iaf. När jag tog bort den så satt det skit mitt på givaren. Har rengjort den nu och ska kolla om bilen funkar bättre.