Instrumentbelysning 968???
Posted: 2007-09-10 20:53:42
Halloj. Johoorå, det är klåparen med 968:an igen... =)
Kavlade upp ärmarna idag, å tänkte att jag skulle fixa belysningen i klockan, samt instrumentpanelen (rök en lampa där igår, och jag tror att en var paj när jag köpte, så nu är jag nere på en, den längst till höger, så nu går det inte att se någon hastighet under 130 i mörker... =) ).
Jagha. Belysningen i klockan var ju lätt. Sen blev det värre...
Försökte känna mig fram underifrån, men verkade inte gå att komma åt baksidan av instrumentpanelen därifrån, så, well, jag började demontera instrumentpanel. Efter lite letande för att hitta skruvarna som sitter inuti ventilationsgallret så fick jag loss den svarta plastramen kring instrumentpanelen (som även innehåller ventilationsgrunkorna i mitten). Efter lite trixande och bändande lyckades jag få ut den.
Gick ju fortfarande inte att komma åt några lampor, så det blev skruva loss de fyra skruvar som håller instrumentpanelen. Då kom ju problemet att instrumentpanelen inte går att lyfta ut. Den är så djup, och hålet den sitter i såpass trångt att ratten är ivägen. Gick inte ens att vinkla så man kom åt det som jag antar är lamphållarna på undersidan.
Så till frågan. Ska man verkligen behöva ta bort ratten för att byta ett par sketna lampor, eller är jag, som vanligt, ute å cyklar???
Kavlade upp ärmarna idag, å tänkte att jag skulle fixa belysningen i klockan, samt instrumentpanelen (rök en lampa där igår, och jag tror att en var paj när jag köpte, så nu är jag nere på en, den längst till höger, så nu går det inte att se någon hastighet under 130 i mörker... =) ).
Jagha. Belysningen i klockan var ju lätt. Sen blev det värre...
Försökte känna mig fram underifrån, men verkade inte gå att komma åt baksidan av instrumentpanelen därifrån, så, well, jag började demontera instrumentpanel. Efter lite letande för att hitta skruvarna som sitter inuti ventilationsgallret så fick jag loss den svarta plastramen kring instrumentpanelen (som även innehåller ventilationsgrunkorna i mitten). Efter lite trixande och bändande lyckades jag få ut den.
Gick ju fortfarande inte att komma åt några lampor, så det blev skruva loss de fyra skruvar som håller instrumentpanelen. Då kom ju problemet att instrumentpanelen inte går att lyfta ut. Den är så djup, och hålet den sitter i såpass trångt att ratten är ivägen. Gick inte ens att vinkla så man kom åt det som jag antar är lamphållarna på undersidan.
Så till frågan. Ska man verkligen behöva ta bort ratten för att byta ett par sketna lampor, eller är jag, som vanligt, ute å cyklar???