Trimma 944 N/A?

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
moon
NA-Poster
Posts: 8
Joined: 2007-07-29 14:03:57
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Ystad
Contact:

Trimma 944 N/A?

#1 Post by moon »

Tjenare, här kommer jag igen med de lite mindre logiska frågorna kanske, men i alla fall:

När jag hör ordet "trimma" är det första jag tänker är att göra bilen kraftfullare. Så, om jag kanske skaffar en 944 N/A och känner för att ha lite mer än 163hästar, kan man då trimma bilen på enklare vis så att bilen får ännu mer muskler eller blir det hela väldigt komplicerat? Blir det dyrare än att skaffa en S2 / Turbo med en gång?

Jag hittade ingen tråd i Trim-forumet som kunde svara på frågan.

User avatar
johan944
Addict
Posts: 3376
Joined: 2006-02-20 23:20:44
Bilmodell: 931 V8
Årsmodell: 1981
Location: Stockholm
Contact:

#2 Post by johan944 »

Här har du en av dem otaliga trådarna.

http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... t=944+trim

/Johan
PCS #23

[url=https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41582]Porvette 931 V8[/url]

User avatar
nordstedt
Turbo-Poster
Posts: 746
Joined: 2005-08-28 16:57:43
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kävlinge
Contact:

#3 Post by nordstedt »

Denna fråga har varit uppe ett antal gånger och svaret är nästan alltid detsamma, köp dig en S2 eller turbo istället ! tydligen inte helt lätt och plocka ut några extra kusar ur en n/a utan att det kostar......

//nordstedt
Förr Indischrott Porsche 924 N/A -83
Nu BMW 525i 24V -91
BMW 2000NK -70
BMW 518i -87

User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4717
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

#4 Post by Cédric »

Det är väl inte svårare än någon annan sugmotor. Men visst, det blir dyrt om man inte har maskiner, kunskap och utrustning för att göra saker själv...

User avatar
Richard
Turbo-Poster
Posts: 577
Joined: 2006-04-29 14:02:33
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Furulund
Contact:

#5 Post by Richard »

Porsche-F-n

User avatar
bergodalvana
Addict
Posts: 2011
Joined: 2007-05-30 16:25:11
Telefon: 0761361306
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Munkedal, TEL 0761361306
Contact:

#6 Post by bergodalvana »

Här är en annan variant:

http://www.9xauto.com/hgrailart.htm
951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

Image

"its not the fart that kills - its the smell"

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

#7 Post by Maxx »

Att hinka i en annan motor är väl inte riktigt att "trimma motorn" lika mycket som att byta motor, eller? :wink:

Och i den andra länken tycker de apropå kompressor att om man funderar på det lika bra kan sälja 944:an och lägga de pengarna plus pengarna för kompressorn på en 944 turbo. Det sammanfattar väl den allmänna uppfattningen. Å andra sidan blir nog de flesta impade av bra "egna" lösningar. :)

Men trimma en 944 om man inte har kunskap och verkstad att genomföra det i verkar inte vara lönsamt. Kostnaden blir vad du får betala för en 944 S2/turbo och då har du fortfarande "bara" en trimmad 944 som knappast ger pengarna tillbaka när du vill sälja den.

Någon som testat lustgas i en 944?
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users