Tjenare, här kommer jag igen med de lite mindre logiska frågorna kanske, men i alla fall:
När jag hör ordet "trimma" är det första jag tänker är att göra bilen kraftfullare. Så, om jag kanske skaffar en 944 N/A och känner för att ha lite mer än 163hästar, kan man då trimma bilen på enklare vis så att bilen får ännu mer muskler eller blir det hela väldigt komplicerat? Blir det dyrare än att skaffa en S2 / Turbo med en gång?
Jag hittade ingen tråd i Trim-forumet som kunde svara på frågan.
Trimma 944 N/A?
-
- NA-Poster
- Posts: 8
- Joined: 2007-07-29 14:03:57
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Ystad
- Contact:
- johan944
- Addict
- Posts: 3376
- Joined: 2006-02-20 23:20:44
- Bilmodell: 931 V8
- Årsmodell: 1981
- Location: Stockholm
- Contact:
Här har du en av dem otaliga trådarna.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... t=944+trim
/Johan
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... t=944+trim
/Johan
- nordstedt
- Turbo-Poster
- Posts: 746
- Joined: 2005-08-28 16:57:43
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kävlinge
- Contact:
Denna fråga har varit uppe ett antal gånger och svaret är nästan alltid detsamma, köp dig en S2 eller turbo istället ! tydligen inte helt lätt och plocka ut några extra kusar ur en n/a utan att det kostar......
//nordstedt
//nordstedt
Förr Indischrott Porsche 924 N/A -83
Nu BMW 525i 24V -91
BMW 2000NK -70
BMW 518i -87
Nu BMW 525i 24V -91
BMW 2000NK -70
BMW 518i -87
- Cédric
- Addict
- Posts: 4717
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Det är väl inte svårare än någon annan sugmotor. Men visst, det blir dyrt om man inte har maskiner, kunskap och utrustning för att göra saker själv...
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- Richard
- Turbo-Poster
- Posts: 577
- Joined: 2006-04-29 14:02:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Furulund
- Contact:
- bergodalvana
- Addict
- Posts: 2011
- Joined: 2007-05-30 16:25:11
- Telefon: 0761361306
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Munkedal, TEL 0761361306
- Contact:
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Att hinka i en annan motor är väl inte riktigt att "trimma motorn" lika mycket som att byta motor, eller?
Och i den andra länken tycker de apropå kompressor att om man funderar på det lika bra kan sälja 944:an och lägga de pengarna plus pengarna för kompressorn på en 944 turbo. Det sammanfattar väl den allmänna uppfattningen. Å andra sidan blir nog de flesta impade av bra "egna" lösningar.
Men trimma en 944 om man inte har kunskap och verkstad att genomföra det i verkar inte vara lönsamt. Kostnaden blir vad du får betala för en 944 S2/turbo och då har du fortfarande "bara" en trimmad 944 som knappast ger pengarna tillbaka när du vill sälja den.
Någon som testat lustgas i en 944?

Och i den andra länken tycker de apropå kompressor att om man funderar på det lika bra kan sälja 944:an och lägga de pengarna plus pengarna för kompressorn på en 944 turbo. Det sammanfattar väl den allmänna uppfattningen. Å andra sidan blir nog de flesta impade av bra "egna" lösningar.

Men trimma en 944 om man inte har kunskap och verkstad att genomföra det i verkar inte vara lönsamt. Kostnaden blir vad du får betala för en 944 S2/turbo och då har du fortfarande "bara" en trimmad 944 som knappast ger pengarna tillbaka när du vill sälja den.
Någon som testat lustgas i en 944?
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users