Hej,
Jag letar efter ngn i sthlms trakten som kan justera tändning/insprut på min 944S2.
I dagsläget för jag ha 66kg bly i bilen för att klara viktkravet för klass 3 med PCSR.
Trimning är därför inte aktuellt, men vill säkerställa att alla 211 vilda verkligen finns under huven.
Christos på Autkinito i Uppsala har hjälpt mig med några andra bilar och med utmärkt resultat.
Är bara lite lat och försöker undvika 20 mil med trailer, undrar därför om det finns något närmare alternativ.
Mvh
Anders
Justering tändning o insprut
-
- S2-Poster
- Posts: 231
- Joined: 2004-08-03 21:54:24
- Bilmodell: 968/964
- Årsmodell: 1992
- Location: Oslo/Åre
- Contact:
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
Hej!
Kul att det ska bli en klass 3 bil till! (eller kanske redan är?) Jag hoppas ju kunna köra nästa år, om ekonomi och allt annat klaffar.
Till sakfrågan, jag har för mig att i princip inget är justerbart, de enda justeringsmöjligheterna jag känner till är några dipswitchar på DMEn som sitter framför passagerplatsens fotstöd. Man kan i ett par, tre små hack ändra tändning och soppa. Eller du kanske bara menar kontroll på rullande landsväg för att få bort osäkerheten att några ardenner har rymt eller så?
Kul att det ska bli en klass 3 bil till! (eller kanske redan är?) Jag hoppas ju kunna köra nästa år, om ekonomi och allt annat klaffar.
Till sakfrågan, jag har för mig att i princip inget är justerbart, de enda justeringsmöjligheterna jag känner till är några dipswitchar på DMEn som sitter framför passagerplatsens fotstöd. Man kan i ett par, tre små hack ändra tändning och soppa. Eller du kanske bara menar kontroll på rullande landsväg för att få bort osäkerheten att några ardenner har rymt eller så?
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
_______________________________
Buskör för lite
-
- S2-Poster
- Posts: 231
- Joined: 2004-08-03 21:54:24
- Bilmodell: 968/964
- Årsmodell: 1992
- Location: Oslo/Åre
- Contact:
Hej,
Jo, vill köra den på rullande landsväg och se hur många pållar som finns kvar.
Rullande landsväg hittar flatspots som kanske går att kurera.
Pratade precis med Christos, han sade att det går att laborera med kamvinklar för att skapa en effekt kurva som passar mig.
Det blir en höstaktivitet, måste pröva ut bilen först.
Jodå, blå bil är inhandlad, stressmeck har genomförts.
Klass 3 blir det
Mvh
Anders
Jo, vill köra den på rullande landsväg och se hur många pållar som finns kvar.
Rullande landsväg hittar flatspots som kanske går att kurera.
Pratade precis med Christos, han sade att det går att laborera med kamvinklar för att skapa en effekt kurva som passar mig.
Det blir en höstaktivitet, måste pröva ut bilen först.
Jodå, blå bil är inhandlad, stressmeck har genomförts.
Klass 3 blir det

Mvh
Anders
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
Jajustdet! du har helt rätt i att 16V-motorerna har ställbart kamdrev orginal!!Anders K wrote:Hej,
Jo, vill köra den på rullande landsväg och se hur många pållar som finns kvar.
Rullande landsväg hittar flatspots som kanske går att kurera.
Pratade precis med Christos, han sade att det går att laborera med kamvinklar för att skapa en effekt kurva som passar mig.
Det blir en höstaktivitet, måste pröva ut bilen först.
Jodå, blå bil är inhandlad, stressmeck har genomförts.
Klass 3 blir det
Mvh
Anders
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
_______________________________
Buskör för lite
-
- S2-Poster
- Posts: 231
- Joined: 2004-08-03 21:54:24
- Bilmodell: 968/964
- Årsmodell: 1992
- Location: Oslo/Åre
- Contact:
Jo, det går att pillra på kamdrevet.
Men har gjort lite undersökning och det är ett rätt trubbigt verktyg då det krävs en hel del körningar på landsvägen för att hitta en bra inställning.
Unichip och programmera om boxen är en snabbare(billigare) lösning för att få en lämplig moment/effekt kurva.
S2an har annars en rätt trevlig karaktär men det krävs varv för att hålla tempo
Men, jag skall inte göra ett dugg vad gäller motor.
Just nu är det mer modäna bekymmer, närmare bestämt bly.
Har räknat lite och måste ha 70 kg i bilen.
Är du på Kinnekulle på Lördag?
Mvh
Anders
Men har gjort lite undersökning och det är ett rätt trubbigt verktyg då det krävs en hel del körningar på landsvägen för att hitta en bra inställning.
Unichip och programmera om boxen är en snabbare(billigare) lösning för att få en lämplig moment/effekt kurva.
S2an har annars en rätt trevlig karaktär men det krävs varv för att hålla tempo
Men, jag skall inte göra ett dugg vad gäller motor.
Just nu är det mer modäna bekymmer, närmare bestämt bly.
Har räknat lite och måste ha 70 kg i bilen.
Är du på Kinnekulle på Lördag?
Mvh
Anders
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]