Page 1 of 2

Går dessa kraftiga bromsar att använda på s2 / 968

Posted: 2007-03-04 10:38:24
by Bosse
http://www.blocket.se/vi/11024809.htm?ca=15_s

GT3/996 Turbo - Kompletta bromsar runt om gått drygt 1000mil från en 03 Turbo. Skivor och belägg är som nya och oken är också fina med några få märken. Skivor är 330x34mm + 330x28 samt oken 4 kolvs. Detta är värstingbromsar som bromsar bättre än det mesta. Passar på de flesta porschar med adapter, även andra fabrikat med adapter.

Hittar ingen info om mått på dessa skivor.
Bosse

Posted: 2007-03-04 11:17:39
by Fredrik C
Tror det är sånna bromsar det är som sitter på min, dvs GT3 bromsar. Så det borde funka fint :) .

Posted: 2007-03-04 16:14:17
by GLind
Det som begränsar är väl att du måste minst ha 17" hjul för att få plats med dem.

Posted: 2007-03-06 09:44:27
by Dan Winberg
GLind wrote:Det som begränsar är väl att du måste minst ha 17" hjul för att få plats med dem.
ja det skulle man kunna säga, inte en chans att få på 16"..

Posted: 2007-03-06 15:03:24
by Bosse
Dan Winberg wrote:
GLind wrote:Det som begränsar är väl att du måste minst ha 17" hjul för att få plats med dem.
ja det skulle man kunna säga, inte en chans att få på 16"..
Några 16" hoppas jag slippa på Club Sporten.
Bosse

Posted: 2007-03-07 02:58:40
by Dan Winberg
Bosse wrote:
Dan Winberg wrote: ja det skulle man kunna säga, inte en chans att få på 16"..
Några 16" hoppas jag slippa på Club Sporten.
Bosse
jo det kan jag förstå... men jag skulle inte vilja ha större än 17" heller...
Det skall vara precis så att man kan få på fälgarna utan att dunka i bromskivan..

Re: Går dessa kraftiga bromsar att använda på s2 / 968

Posted: 2007-03-07 07:43:08
by qvisfr
Bosse wrote:http://www.blocket.se/vi/11024809.htm?ca=15_s

GT3/996 Turbo - Kompletta bromsar runt om gått drygt 1000mil från en 03 Turbo. Skivor och belägg är som nya och oken är också fina med några få märken. Skivor är 330x34mm + 330x28 samt oken 4 kolvs. Detta är värstingbromsar som bromsar bättre än det mesta. Passar på de flesta porschar med adapter, även andra fabrikat med adapter.

Hittar ingen info om mått på dessa skivor.
Bosse
De frambromsarna är ju vanliga på våra bilar. 330x34 mm är GT3 bromsen och kräver 17" eller större.
Sandén har adaptarar för montering.
Funkar ypperligt!

Posted: 2007-03-07 09:23:40
by Olli951
Here's few pictures of the adapters how you can install GT2 six piston or GT3 4 piston calipers to non M030 S2/951/968 front axle and GT3 four piston calipers to rear axle:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Posted: 2007-03-07 09:32:47
by Mogge
Ohhh my god ,PORNO :lol:

Posted: 2007-03-07 12:43:10
by Dan Winberg
Jepp jepp, now we talking! :lol: :lol:

Posted: 2007-03-09 11:35:33
by Olli951
Iam just going to machine to negotie price tag for some new caliper adapters; two sets to US and one to Australia...

Posted: 2007-03-09 12:45:55
by anders44
hei ollie, thoose are the 968 brake scoops right? but are they not missing the piece that scoops up the air from ground?

Posted: 2007-03-09 13:49:47
by Bosse
Oooooo.. Nice.
Är en av adaptrarna och ringen avsedda att montera bak så att handbromsbackarna kommer längre ut och gt3 oket går att fästa.

Om man har M030 eller Turbo 88- 90? Går då GT3 / GT2 oken att montera utan adapter?

Bosse

Posted: 2007-03-09 18:00:46
by Olli951
Yes they are 968 brake scoops. Some parts were not installed when the pic was taken. It's my friend Pete's car. It's one of the finest 951's in Finland. Just ask Gurra what he think about that car... He visited Pete's garage last November when he was here in Finland. We had a several hours coffee breake at Pete's kitchen; talked mainly about turbos. Pete's wife though we are just grazy ;)

That ring in the picture is for handbrake shoes. without it shoes will not align with GT3 rear disk's handbrake drum. If you have old ET car then GT3 rear disk is a direct fit.
Next handbrakeshoe adapters does not have any weldings. It will be machined from a single aluminium billet piece for extra strenght.

You cannot install GT3 / GT2 six piston or even GT3 four piston calipers to 951 S or M030 968 and M030 S2. There is a difference of distance of mounting holes in calipers. It will need special adapter, in which all holes are placed to radial order. Quite tricky adapter to fabricate. I just visitied my machine shop and we discussed that kind of adapter. It can be done and most likely we will have a prototype ready this spring. Guess how many people around a world have asked this kind of adapter !

If someone want's to have a complete adapter set for 951, S2 or 968 (not 951 S or M030 S2 & 968) to have a possibility to bolt on GT2 front and GT3 rear calipers with working handbrake take a contact to me. We will have Adapters ready latest on week 14. I already made an order for three complete sets to USA & Australia. More oders means cheaper price.

Posted: 2007-03-10 11:14:51
by Olli951
I will have 951 S spindel tomorrow, so we can make all necessary fitments and after that drawings. Most likely we are set next week to start big monoblock caliper adapter manufacturing. Seems to me there is lot of demand for that kind of adapter among 951 S, 968 M030, 928 S4/GT/GTS people.