"Klonk" i bakvagn - 968 CS
- SebStein
- Turbo-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
-
- S-Poster
-
- S-Poster
- Bilmodell: 996 C2
- Årsmodell: Vet ej
- SebStein
- Turbo-Poster
Tjena killar!
Lapponia: Varmt o ljust garage har jag. Check! Och på Visbys kullerstensgator skramlar ALLT!
CS: Jag har ínte hunnit länge än vad bilderna visar ännu, så jag har ännu inte lossat röret. Jag kommer att fortsätta dokumentera allt om det finns intresse för det. Lätt gjort.
Hoppas bli frisk till helgen så att jag kan fortsätta då, förkyld och hemma från jobbet igår och idag.
mvh Sebbe
Lapponia: Varmt o ljust garage har jag. Check! Och på Visbys kullerstensgator skramlar ALLT!

CS: Jag har ínte hunnit länge än vad bilderna visar ännu, så jag har ännu inte lossat röret. Jag kommer att fortsätta dokumentera allt om det finns intresse för det. Lätt gjort.
Hoppas bli frisk till helgen så att jag kan fortsätta då, förkyld och hemma från jobbet igår och idag.
mvh Sebbe
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
-
- S-Poster
- SebStein
- Turbo-Poster
Är det nån som har koll på vilken av bussningarna som är yttre och vilken som e inre??
Det fanns ingen indikation på dem vid leverans. Det kanske visar sig när jag har allt framför mig i garaget, men det skadar inte att fråga.
Den ena är något smalare och av en lite annan färg.
mvh Sebbe
Det fanns ingen indikation på dem vid leverans. Det kanske visar sig när jag har allt framför mig i garaget, men det skadar inte att fråga.
Den ena är något smalare och av en lite annan färg.
mvh Sebbe
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968 CS M030 - M220
- 951master
- Turbo-Poster
- Telefon: 0704388745
- Bilmodell: Porsche 951RS
- Årsmodell: 1986
- SebStein
- Turbo-Poster
- 951master
- Turbo-Poster
Ja skrev först, men blev osäker på om det blev rätt, så jag tog bort mitt inlägg..SebStein wrote:Ehh?951master wrote:...

Men du kan snoka lite i min biltråd så hittar du samma bussningar (sida 3)
Dock vet jag att jag monterade de enl. "nån" anvisning först, men de blev knas, då svärdet då gick emot bakvagnen.. Men tvärt emot passade det bättre..
Mvh/R
The only difference between men and boys, is the price of their toys!
- SebStein
- Turbo-Poster
- SebStein
- Turbo-Poster
På den här bilden i din tråd, är det före eller efter du satte det rätt?951master wrote:Ja skrev först, men blev osäker på om det blev rätt, så jag tog bort mitt inlägg..SebStein wrote: Ehh?![]()
Men du kan snoka lite i min biltråd så hittar du samma bussningar (sida 3)
Dock vet jag att jag monterade de enl. "nån" anvisning först, men de blev knas, då svärdet då gick emot bakvagnen.. Men tvärt emot passade det bättre..
Mvh/R
Ser ut som den smala sittet ytters och den bredare innerst.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968 CS M030 - M220
- 951master
- Turbo-Poster
Som sagt.. blev osäker..
Men TROR det sluta med att jag satte dom tvärt om..
Eller... ganska säker.. för om du kollar på den som är lite mjukare, så försvann den helt in i "aluminium konsollen" vilket gjorde att svärdet låg emot konsollen.. Så jag satte den hårda i konsollen å den mjukare i röret, då hamna svärdet perfekt i mitten när jag drog ihop det..
Mvh/R

Eller... ganska säker.. för om du kollar på den som är lite mjukare, så försvann den helt in i "aluminium konsollen" vilket gjorde att svärdet låg emot konsollen.. Så jag satte den hårda i konsollen å den mjukare i röret, då hamna svärdet perfekt i mitten när jag drog ihop det..
Mvh/R
-
- S-Poster
Seb! Du bör nog mäta upp lägena i T-röret och den yttre alu-delen med skjutmått. Djupet i dessa säger nog allt i vilken ände de ska pressas in. Och...........de 45-gradiga avfasningarna i bussningarna ska vara vända mot svetsningarna mellan röret och svärdet. Bilden verkar visa felmonteringen. Alu-delen är inte fylld i hela sitt djup och det verkar också som avfasningen i bussningen är vänd utåt. Jag följer ElephantRacings monteringsbeskrivning och skillnaden är nog inte större än att det är annat material i deras grejer. Lycka till!
Lapponia
- 951master
- Turbo-Poster
Utzons bussningar fyller inte upp hela djupet i aluminiumkonsollen.! den som sitter i på bilden är den tjockare, men har iallafall ca. 1cm till botten.Lapponia wrote:Seb! Du bör nog mäta upp lägena i T-röret och den yttre alu-delen med skjutmått. Djupet i dessa säger nog allt i vilken ände de ska pressas in. Och...........de 45-gradiga avfasningarna i bussningarna ska vara vända mot svetsningarna mellan röret och svärdet. Bilden verkar visa felmonteringen. Alu-delen är inte fylld i hela sitt djup och det verkar också som avfasningen i bussningen är vänd utåt. Jag följer ElephantRacings monteringsbeskrivning och skillnaden är nog inte större än att det är annat material i deras grejer. Lycka till!
- SebStein
- Turbo-Poster