gegge wrote:Hmm.. Fattar inte - hur kan en gänga på 52mm passa på ett fjäderben som är 55mm? Mailade Sandén som är väldigt snabb på att svara, han hävdar att Bilstein är 50mm..?
Turbocup fjädrarna har inner-yttermåtten:
tunnände 86-103mm
tjockände 94-123mm
tråddiameter stiger från 8,5mm till 14,5mm
Då innebär det att TurboCup fjädrar passar fint på 951 M030 benen vilket alltid är något.
Mina 937.343.525.01 tallrikar har 60mm gängor och passar fjädrar med 96mm innerdiameter, förutom vanliga dessutom Weltmeister som är 97-122mm
Mina tallrikar är nya så de har ju aldrig suttit på M030. De satt på mina bilstien som väl är likadana som turbocup-benen. De verkar ju även passa dina turbocup fjädrar. Kan Porsche (motorsport) slarvat och stämplat samma artikelnummer på tallrikarna till turbocup som vanliga M030? När jag diskuterade detta med Sanden fattade jag det som turbocupfjädrarna inte passade på M030 tallriken, men det kan ju blivit missförstånd
Bilsteinbenet är 50mm och gängan blir ju lite grövre - 52 mm.
Kan kanske köpa dina turbocup-fjädrar om de "blir över", verkar ju passa perfekt på mina bilstein
Har nu jämfört 937-924S-944 M030 och 951 M030 och de har inte samma gänga och är inte kompatibla(vilket jag hade hoppats på). Det skilljer ca 1mm i diameter. Längd på vita/gula koniska M030 fjädrar är 335mm om någon undrar. Topptallriken var densamma som tidiga ben.
Varför är M030 topplagringen så dyr?
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche