Maxx skrev:
Att börja med att klaga brukar sällan leda till att man får som man vill. Jag har själv stått "på insidan av disken" så jag vet hur man reagerar när folk ilsket fräser (vilket de gör oftare än man kan tro och oftast helt i onödan).
Helt solklart.. Det är ju oftast och nästan alltid den som står vid kassan
som får ta skiten.. Har en bekant som har en benägenhet att brusa upp..
Helt utan anledning dessutom. Han har haft eget företag i
resauranbranschen själv och vet att det kan bli fel ibland, men men..
Det konstigaste är ju till exempel när tåg, flyg eller bussar är
försenade pga väder, nedfallna träd osv...
Då folk får för sig att det är personalens fel att resan blev försenad/inställd... Har varit med om det på väg med tåg från
Boden - Sthlm...
Då var det en medelålders herre som skrek till kökspersonalen att han
skulle minsann ha det ena o det andra och att han solklart skulle
ha tillbaka pengarna för biljetten...
Det var helt klart personalen i resturangvagnens fel att en transformator-
station hade pajat norröver så att tåget från narvik (med vagnar som skulle fortsätta till sthlm) kom försent.. För honom var det det
tydligen så..
Dock så behöver man ju inte gilla en del företags regler, men det får man
väl förklara för butikschefen som då får ta upp detta med sin chef osv..
Går inte det så ringer man till huvudkontoret o frågar vad dom
sysslar med...
Funkar inte det så finns det andra företag att handla från..
Det slutar ju ändå bara med att dom tappar kunder...
/Janne
Jag hade en gång en svart S2 på Sommaren.. Men vinterleksaken är kvar..
Mmm en svart RX-1 Mountain som jag nu bytt bort mot en Nytro MTX 2009... Najs.
/Janne fd PCS #9425
Varför köra Amerikanskt när det finns kvalité.. ; )