Hej CédrikCédric wrote:En grej jag brukar göra är att blåsa i expansionskärlet, då brukar det tillslut spruta upp i skruvhålet..
Jag ska testa.
Jag tog bort den övre lilla slangen och fyllde med vatten tills det sprutade ur lufthålet, då blev bilen varm, sen skulle jag kolla nivån i exp.kärlet och när jag tog bort korken kom ingen värme i bilen igen.
När du blåser i kärlet är motorn varm då ?
Man kan bli krullhårig t.o.m. på flinten

PS
Ja så tror jag det funkar igen.
Expansionskärlet hade glidit ner i metallfästet så det satt för lågt.
Jag tror att jag aldig mer kommer att öppna exp.kärlskorken vid varm motor.
Det är dom två grejerna som verkade fela.(särskilt nr 1)
Nu är det snurr på vattnet, inget övertryck via exp.kärlslocket, värme i hytten är det, så nu är det som innan fläktremmen gick av.
TACK FÖR ALL HJÄLP TIPS OCH IDÉER, VAD VORE MAN UTAN MEDLEMMARNA I DETTA EMINENTA FORUM.
mvh