
El Fel
- Hampus
- S2-Poster
- Posts: 273
- Joined: 2007-06-03 14:23:18
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Ängelholm
- Contact:
- Hampus
- S2-Poster
- Posts: 273
- Joined: 2007-06-03 14:23:18
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Ängelholm
- Contact:
Körde lite mer tester igår.
Gjorde så att jag tog en multimeter och mätte Volten på batteriet som låg på 12.67, när jag sedan anslöt batteriet startade kylfläkten direkt. Sen startade jag upp motorn med kupefläkten och halvljuset på och då visade multimetern hela tiden över 13V men inne i Kupen visade mätaren typ 11.
Hade igång henne ett tag för att se om om det ändrades och det gick lite ner och lite upp mellan åt men låg hela tiden över 13. Men efter ett tag så blev bilen varm. och fläkten sluta snurra! Så när den var riktigt varm så stängde jag av den. men fläkten vägrade starta igen. Verkar precis som den e felkopplad eller helt död. För när motorn är kall snurrar den men när motorn blir varm så skiter den i att snurra.
Kan har glömt att nämna det tidigare för jag skäms lite för det. Men när jag hämtade bilen i Göteborg så när jag var på väga hem så började hon koka. var rädd att jag hade blivit totalt lurad men då visade sig efter ett par timmars meck på E6:an att det var för att förra ägaren hade kopplat bort fläktkontakterna framme på fläkten.
Gjorde så att jag tog en multimeter och mätte Volten på batteriet som låg på 12.67, när jag sedan anslöt batteriet startade kylfläkten direkt. Sen startade jag upp motorn med kupefläkten och halvljuset på och då visade multimetern hela tiden över 13V men inne i Kupen visade mätaren typ 11.
Hade igång henne ett tag för att se om om det ändrades och det gick lite ner och lite upp mellan åt men låg hela tiden över 13. Men efter ett tag så blev bilen varm. och fläkten sluta snurra! Så när den var riktigt varm så stängde jag av den. men fläkten vägrade starta igen. Verkar precis som den e felkopplad eller helt död. För när motorn är kall snurrar den men när motorn blir varm så skiter den i att snurra.
Kan har glömt att nämna det tidigare för jag skäms lite för det. Men när jag hämtade bilen i Göteborg så när jag var på väga hem så började hon koka. var rädd att jag hade blivit totalt lurad men då visade sig efter ett par timmars meck på E6:an att det var för att förra ägaren hade kopplat bort fläktkontakterna framme på fläkten.
MVH: Hampus S Johansson
~ Porsche 944 | Theresia ~
~ Porsche 944 | Theresia ~
- pstrand
- S-Poster
- Posts: 133
- Joined: 2007-12-16 19:46:42
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sala
- Contact:
Köpte min med liknande problem med kylfläkten (och defekt toppackning som resultat). På min var relät defekt och fläkten gick inte alls. Jag hade även en eller flera defekta celler i batteriet, efter byte funkade det igen. Drog fortfarande ur batteriet tills jag tog bort den gamla stereon. Men fixa detta innan du kör mer, du kan blåsa topplockspackningen om den inte redan har gått.
Mvh Per
Mvh Per
- Hampus
- S2-Poster
- Posts: 273
- Joined: 2007-06-03 14:23:18
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Ängelholm
- Contact:
- Johnny
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2007-07-06 21:44:48
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1986
- Contact:
- Hampus
- S2-Poster
- Posts: 273
- Joined: 2007-06-03 14:23:18
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Ängelholm
- Contact:
- Johnny
- Turbo-Poster
- Posts: 977
- Joined: 2007-07-06 21:44:48
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1986
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users