Highway wrote:Man behöver väl knappast rostfritt på en bil som endast går på sommaren eller är jag ute och cyklar,, klämmer han ihop ett system från caten och bakåt till en 968 är jag intresserad.
En 968 tjänar ganska mycket effekt på att få en rejskatt i stället för original samt något större avgasdiameter. Har testat med Random Technology kattar och bilen var renare än med originalkat på avgastestet efteråt (Kalifornien 2005).
Tyvärr bänkade vi inte bilen före bytet men efteråt gav den 217 rwhp och där hade säkert varit lite mer att hämta vid justering av soppatryck.
Har jag inte märkt Har både 3"-rostfritt och racekatt.
Låter bra Anders det är något som skramlar i mitt avgassystem så det sjunger nog på sista versen, 2,5 tum borde väl vara lagom för det är ju trots allt en sugmotor vi pratar om.
Vi satte 3" system på den bilen med en Borla dämpare och det lät ganska kass men ägaren älskade ljudet. Skulle nog satsat på 3" med en bra ljuddämpare.