En otrolig historia

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
daza
NA-Poster
Bilmodell: 924 S
Årsmodell: 1986

Re: En otrolig historia

#31 Post by daza »

Flowtu wrote:Tråkigt att höra med den långdragna rutbytet, hoppas det löser sig...

Ni som har lyckats med bytet hos glasmästare vad har ni betalat för rutan + montering? Går det att få någon att beställa hem en ruta till 924, och isåfall ca pris?

tack!
Jag bytte hos Carglass i höstas och då kostade rutan 3928:- exkl. moms och arbetet 1865:- exkl. moms (924S -86) . Sen var det ca 500:- till för lim och återvinningsavgift. 7852:- totalt inkl. moms, men det fick försäkringsbolaget stå för.

Freddan_82
S-Poster
Bilmodell: 944 n/a targa
Årsmodell: 1985B

#32 Post by Freddan_82 »

Efter ganska exakt 7 (SJU!!) månader så har jag äntligen fått i en ny ruta i 944'an! Efter otaliga samtal, besök och samtal med försäkringsbolaget (som verkar skita i sina kunder) så är bilen äntligen hemma igen. Vilken soppa! Men när de väl beställer rutan ifrån Porsche Center Syd så funkar det - zim zalabim!

Om ni vill ha ett snabbt och enkelt rutbyte - anlita inte Bilglas Direkt (komiskt namn för övrigt).

Freddan_82
S-Poster

#33 Post by Freddan_82 »

Någon dom har koll på plasttäckkåpan som ska sitta mellan vindruta och främre torpedvägg (över fläktmotorenheten m.m)? Denna skulle de satt dit men det lyckades de inte med. Kanske lika bra det. Denna bör väl bara vara att klistra dit i efterhand för den ska väl inte monteras INNAN vindrutan väl?

ANY
NA-Poster
Bilmodell: 944S
Årsmodell: 1988

#34 Post by ANY »

Freddan_82 wrote:Efter ganska exakt 7 (SJU!!) månader så har jag äntligen fått i en ny ruta i 944'an! Efter otaliga samtal, besök och samtal med försäkringsbolaget (som verkar skita i sina kunder) så är bilen äntligen hemma igen. Vilken soppa! Men när de väl beställer rutan ifrån Porsche Center Syd så funkar det - zim zalabim!

Om ni vill ha ett snabbt och enkelt rutbyte - anlita inte Bilglas Direkt (komiskt namn för övrigt).
Det är fanimej otroligt.
För ca 2 månader lämnade min far in sin bil för byte av vindruta. Han skulle passa på att få det fixat och bilen besiktigad lite snabbt innan en längre utlandsvistelse. "Inga problem - vi fixar!"
Efter en vecka visar det sig så klart att man beställt hem en rutan ej avsedd för regnsensor. "Inga problem - vi fixar! Vi har en ruta hemma om några dagar."
Ingen ruta... Väntar...
Far reser bort, så jag skall hämta bilen om någon vecka... Jag bor 10 mil därifrån, men OK det löser sig.

Nu har två månader gått. Ingen bil åter såklart, den står hos glasfirman (hoppas jag) och tickar skatt och försäkring. Har ringt firman 2 - 3 gånger om dagen men ingen som svarar. Mailat, inget svar.
Kom fram en gång när jag ringde från annonymt nummer och fick svar. "Ja vi har varit på utbildning. Vi har rutan och byter imorgon, vi ringer när vi är klara." ..sedan inget mer, inga svar på telefon eller mail.

Jag har aldrig varit med om sämre service i något sammanhang. Jag kan ju inte heller bara åka förbi och titta in när det är 20 mils resa. Funderar nästan på att polisanmäla snart...
Och var står bilen?

Jo, Bilglas Direkt i Kristianstad!

Freddan_82
S-Poster

#35 Post by Freddan_82 »

Been there, done that.

Helt otrolig firma det där. Som sagt, jag rekommenderar ingen den glasfirman.

Post Reply