ninetofour wrote:Turbo-puh
Jag var ute och letade under bilen idag på kvällen och fann då ingen läcka. Noterade också att nivån i bromsvätsketanken låg kvar på samma nivå som då vi fyllde på den. Provbromsade en del stillastående och fann fortfarande att nivån låg kvar. Då tog jag och körde några kilometer med bilen ned till Innovatum och hem. Bromsningen fungerade skapligt fast en bakbroms verkar inte gå tillbaka fullt ut, kanske luftningsbehov.
Jag betvivlar inte alls att det inte har läckt ut. Förmodligen för att det är
luft i hela det bromsröret som det läckt ur... Så det är nog luftning
som gäller innan du kan hitta läckaget...
ninetofour wrote:
Vad motorn beträffar så fanns det fin kraft i den, den drog bra. På högre varvtal låter den riktigt fint fast den kan ju bero på att man inte märker defekter lika markant på höga varv som vid låga. Tomgången däremot är sådär. Vid uppstart går den lite högt men hyfsat jämnt. När man kör med bilen och kopplar för att tex bromsa in så dör motorn gärna, gjorde så vid flera tillfällen. Då får man släppa lite på kopplingen för att den skall starta på nytt. Den har alltså problem att återgå till rätt tomgångsvarv då man kopplar. Den lilla provturen ägde rum runt 24.00 idag för att inte störa någon...hm... Bromsverkan är faktiskt riktigt god.
Misstänker att bilen/motorn går bättre då vi bytt stift på nytt och ev bytt alla tändkablar mot nya.
Ville bara så här på kvällskvisten avge rapport. Skall kolla nivån i bromsvätsketanken på nytt imorgon efter provturen för att se om det läcker.
En positiov grej är ialla fall att bilen inte ryker som en fiskebåt längre samt att motorn låter friskare nu. Vad tror du om detta?
Saken är ju den att pedalen inte ska ta så långt ner... Så injustering
av dina bakbromsar och lokalisering av läckaget bör lösa det mesta.
Det låter ju som att det är på väg åt rätt håll.
Har du bytt stift och tändkablar de senaste dagarna menar du?
Förutom när vi meckade?
En CO-inställning efter nya stift kanske kan lösa en del...
/xxx
Mattias - förr känd som turbo-puh...
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.