Generator i pensionsfas eller lustigt elfel? [924]

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Message
Author
User avatar
Bathory
Addict
Posts: 3571
Joined: 2004-10-30 20:43:31
Bilmodell: 924
Årsmodell: 1984
Location: Grästorp
Contact:

#16 Post by Bathory »

Ja. Jag skulle stoppa den i min utan problem.
Den har legat i ca 3 månader men ej använts på ca 1 år.
Den har varit i torrt varmgarage hela tiden frånsett den sista tiden då den vart i tort ej uppvärmt garage.
Testad? Endast i bilen för ca 1 år sedan.
Du får gärna testa den själv & skulle den inte funka eller om du inte blir nöjd så har jag vänner i Götet som du kan lämna den till.

Mvh
Sven
Porsche 911-82 (Såld)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)

User avatar
Hultberg
S-Poster
Posts: 171
Joined: 2005-10-30 23:16:30
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Göteborg
Contact:

#17 Post by Hultberg »

Bathory wrote:Ja. Jag skulle stoppa den i min utan problem.
Den har legat i ca 3 månader men ej använts på ca 1 år.
Den har varit i torrt varmgarage hela tiden frånsett den sista tiden då den vart i tort ej uppvärmt garage.
Testad? Endast i bilen för ca 1 år sedan.
Du får gärna testa den själv & skulle den inte funka eller om du inte blir nöjd så har jag vänner i Götet som du kan lämna den till.

Mvh
Sven
Hej igen Sven.. och även ni andra som följer denna fantastiska tråd. :roll:

Får ursäkta att svar dröjt och jag tackar för erbjudandet. Dock fixade en polare till mig som jobbar på en verkstad lite kontakter, vilket gjorde att jag kunde casha in en helt ny generator för trevliga pengar. Och dessutom här i Göteborg!

Den nya är iaf monterad.. med ganska trevligt resultat. Laddningslampan lyser igen! Och även instrumentbelysningen. Ganska najs faktiskt.. hehe. Dock är det fortfarande något kabelbrott som spökar då inte oljetrycket återges på varken instrumentpanelen eller i mätaren i mittkonsollen. Kanske rent utav är givaren som är sunkig. Men det rör på sig iaf!

Och såklart.. bilen går för övrigt som en klocka. Startar på en femöring :twisted:
Old math teachers never die, they just tend to infinity.

User avatar
headline
Addict
Posts: 1445
Joined: 2004-05-15 19:03:28
Location: Göteborg
Contact:

#18 Post by headline »

Hultberg wrote:
Bathory wrote:Ja. Jag skulle stoppa den i min utan problem.
Den har legat i ca 3 månader men ej använts på ca 1 år.
Den har varit i torrt varmgarage hela tiden frånsett den sista tiden då den vart i tort ej uppvärmt garage.
Testad? Endast i bilen för ca 1 år sedan.
Du får gärna testa den själv & skulle den inte funka eller om du inte blir nöjd så har jag vänner i Götet som du kan lämna den till.

Mvh
Sven
Hej igen Sven.. och även ni andra som följer denna fantastiska tråd. :roll:

Får ursäkta att svar dröjt och jag tackar för erbjudandet. Dock fixade en polare till mig som jobbar på en verkstad lite kontakter, vilket gjorde att jag kunde casha in en helt ny generator för trevliga pengar. Och dessutom här i Göteborg!

Den nya är iaf monterad.. med ganska trevligt resultat. Laddningslampan lyser igen! Och även instrumentbelysningen. Ganska najs faktiskt.. hehe. Dock är det fortfarande något kabelbrott som spökar då inte oljetrycket återges på varken instrumentpanelen eller i mätaren i mittkonsollen. Kanske rent utav är givaren som är sunkig. Men det rör på sig iaf!

Och såklart.. bilen går för övrigt som en klocka. Startar på en femöring :twisted:
Riktigt gott att den snurrar på bra i motorn i alla fall så jag slipper skämmas! :roll: :D

Det där med oljetrycket är något nytt eller? Hade aldrig problem med det när jag hade bilen.

Kör så det ryker! :wink:

Mvh Gustav
Mvh Gustav

Bilen: Porsche 944 -85/2

User avatar
Hultberg
S-Poster
Posts: 171
Joined: 2005-10-30 23:16:30
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Göteborg
Contact:

#19 Post by Hultberg »

headline wrote:
Hultberg wrote: Hej igen Sven.. och även ni andra som följer denna fantastiska tråd. :roll:

Får ursäkta att svar dröjt och jag tackar för erbjudandet. Dock fixade en polare till mig som jobbar på en verkstad lite kontakter, vilket gjorde att jag kunde casha in en helt ny generator för trevliga pengar. Och dessutom här i Göteborg!

Den nya är iaf monterad.. med ganska trevligt resultat. Laddningslampan lyser igen! Och även instrumentbelysningen. Ganska najs faktiskt.. hehe. Dock är det fortfarande något kabelbrott som spökar då inte oljetrycket återges på varken instrumentpanelen eller i mätaren i mittkonsollen. Kanske rent utav är givaren som är sunkig. Men det rör på sig iaf!

Och såklart.. bilen går för övrigt som en klocka. Startar på en femöring :twisted:
Riktigt gott att den snurrar på bra i motorn i alla fall så jag slipper skämmas! :roll: :D

Det där med oljetrycket är något nytt eller? Hade aldrig problem med det när jag hade bilen.

Kör så det ryker! :wink:

Mvh Gustav
Haha.. ja, du verkar ha gjort ett fint jobb :D
Oljetrycket är en helt ny sak ja. Men.. anledningen till att skiten bara tvärdog är nog en kombination av ett kabelbrott/kortslutning tillsammans med generatorns ålderdom.
Så, vi pratar nog om ett kabelbrott eller jordfel någonstans i härvorna. Till exempel låter tutan lite spontant då och då :p
Old math teachers never die, they just tend to infinity.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users