Insprutning

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Message
Author
944_Driver
Addict
Posts: 2296
Joined: 2004-03-29 19:38:47
Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
Årsmodell: Vet ej
Location: Kumla
Contact:

#16 Post by 944_Driver »

LH-Jetronic sitter på Saabs vanliga 16V motorer också är jag rätt säker på. Tyckte mig läsa Jetronic på burken i kompisens 900i 16 från -89 och den har varmtrådsmätning.

//Magnus
Magnus Karlström

996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...

Tomas
Addict
Posts: 1184
Joined: 2004-04-03 11:33:27
Bilmodell: 944 turbo S
Årsmodell: 1988
Location: Boden
Contact:

#17 Post by Tomas »

LH-Jetronic är som redan sagts utrustad med varmtrådsmätning. Den skiljer dock sig kraftigt från L-Jetronic som var bygd med analoga kretsar. LH-Jetronic är precis som Motronic digital (styrd av en microprocessor) och kan därför chiptrimmas. Till skillnad från Motronic kontrollerar den dock inte tändningen.
Porsche var lite trög att överge den gamla mängdmätaren med klappa. Däremot var 944 en av de första bilmodellerna som fick Motronic.

Tomas
[size=75]1988 944 Turbo S
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users