Kan medela om att jag har samma problem och fösöker just nu hitta en lösning. Snackade med porsche hbg och dom sa att den 2 poliga har utgått och ersatts av den 3 poliga. men frågan är då om det e bara till att koppla in och skita i den "tredje" stiftet.
MVH: Hampus S Johansson
~ Porsche 944 | Theresia ~
Hampus wrote:Kan medela om att jag har samma problem och fösöker just nu hitta en lösning. Snackade med porsche hbg och dom sa att den 2 poliga har utgått och ersatts av den 3 poliga. men frågan är då om det e bara till att koppla in och skita i den "tredje" stiftet.
Lätt att lösa det problemet.
Citerar mig själv från förra sidan i tråden där jag wrote:Går bra att gå till närmsta Mekonomen, Meca eller nåt liknande också och be dem leta upp en kontakt med två poler istället för tre. Har för mig att nån till Alfa Romeo ska stämma med rätt grader och så.
Det är ingen specialporschedel, den sitter säkert i hur många bilmodeller som helst. Det tar högst två minuter för dem på Mekonomen, Meca eller liknade att leta upp en ny termokontakt åt dig. De kommer antagligen att vilja ge dig en med tre poler dock om du inte understryker att det ska vara två. Det står tre i deras reservdelsdatabas.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Hampus wrote:Var uppe på mekonomen nu och hittade en till en Alfa. Men e det nån som vet måtten etc etc? För den jag hittade var M22 och 85-75 grader C.
Mekonomen's beställnings nr ( 55 00 08 )
Jag skrev fel nummer
Last edited by Johnny on 2008-04-26 22:38:38, edited 1 time in total.
Jag har bytt min hittade en liknade till en golf. Skiljer 2 grader bara. Inte hela världen. Göran på PC HBG sa det var lugnt. Den trepoliga kan man också ta om man vill ha orginal saker. Du bara använder dom yttersta kontakterna för den i mitten är för turbo / ac har en extra fläkt.
MVH: Hampus S Johansson
~ Porsche 944 | Theresia ~