Viktskillnad targa/taklucka/"vanlig"?

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Message
Author
User avatar
Pär Hylander
Raceputte
Posts: 4392
Joined: 2004-03-29 12:40:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Laholm
Contact:

#16 Post by Pär Hylander »

Tomas wrote:
Avve wrote:Så en lätt glasfiberlucka är eg en bra lösning på "problemet"!?
Original är i glasfiber, i alla fall på turbo S.
Ja, glasfiber, men inte lätt..... :P
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite

User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4717
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

#17 Post by Cédric »

Är inte alla luckorna i plast ? Det är den på mina bilar i.a.f och som pär sa så är det inte direkt någon lättviktare. Det är en riktigt bastant pryl.

944_Driver
Addict
Posts: 2296
Joined: 2004-03-29 19:38:47
Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
Årsmodell: Vet ej
Location: Kumla
Contact:

#18 Post by 944_Driver »

Ser ut att vara plast på båda mina. Väger som sagt apa.

//Magnus
Magnus Karlström

996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

#19 Post by Maxx »

De är i termoplast, ja.

Det går säkert att spara ett par kilogram genom att tillverka en ersättningslucka i glasfiberarmerad härdplast.



Edit: Rättade till lite ... plast = termoplast, glasfiber = glasfiberarmerad härdplast
Last edited by Maxx on 2006-07-27 17:34:57, edited 1 time in total.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
GLind
Turbo-Poster
Posts: 942
Joined: 2005-06-26 09:31:45
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lund/Sthlm
Contact:

#20 Post by GLind »

Ja tror även att man borde kunna rensa den vanliga lyckan. Sitter rätt mycket dämpmaterial mellan ytter och innersidan. Tom ta bort delar av innersidan borde fungera. Sen väger ju vajer och motor en del också om den är elmanövrerad.
/Gustav Lind
Porsche 944 turbo, 1990 - Bengts steg 1, Lindsey racing wategate, Sänkt
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=7917]Porsche 924 turbo, 1980 - Renoveringsobjekt[/url]

j.g
Turbo-Poster
Posts: 618
Joined: 2006-05-29 01:16:47
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: sthlm
Contact:

#21 Post by j.g »

sweanders wrote:
j.g wrote: eller så skiter du i den helt och race'ar bara i solsken! :wink: :roll: :lol:
Jättebra för säkerheten och aerodynamik..
inte värre än en cab antar jag. men det var mest menat som ett skämt. (ska sluta göra inlägg mitt i natten -_- )

Avve
Carrera-Poster
Posts: 323
Joined: 2006-06-05 14:05:58
Bilmodell: 928s såld
Årsmodell: 1986
Location: Linköping
Contact:

#22 Post by Avve »

.......
Last edited by Avve on 2017-09-26 13:12:34, edited 1 time in total.

Ronny hj
S-Poster
Posts: 108
Joined: 2011-07-03 10:42:28
Telefon: 0707674820
Bilmodell: 968 och 944 89 986 02
Årsmodell: 1993
Location: Bjuv Skåne
Contact:

Re: Viktskillnad targa/taklucka/"vanlig"?

#23 Post by Ronny hj »

Då har jag en fråga Fins det med Typ plexiglas eller är alla targaluckorna lackade...

User avatar
gegge
Addict
Posts: 2635
Joined: 2007-06-13 07:05:52
Bilmodell: 924, turbo och S
Årsmodell: 1981
Location: Skåne
Contact:

Re: Viktskillnad targa/taklucka/"vanlig"?

#24 Post by gegge »

Finns en i glas, kallas "saratoga top" och gjordes som eftermarknads i USA. Svindyr. Skulle gärna ha en.
Fredrik Torkildsen

I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot]