Indexera om stavarna bak på 968:a?
- MickeJ
- S-Poster
- Posts: 174
- Joined: 2004-07-08 23:09:06
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Malmby, Strängnäs
- Contact:
Jag läste en tråd i detta ämne på rejsa.nu, där sa någon följande. Kommer inte ihåg vem det är jag citerar, tyvärr...men jag postar ändå.
Stavarna sitter fast enbart av att de sitter fastklämda i splinesen. Det går tt banka loss de. Om man har gjort de hålen(hål i skärmarna) som vi har gjort och plockat av locken kan man helt enkelt knacka på den ena staven så kommer den att knuffa ut staven som sitter på andra sidan. När den är utplockad kan
man sticka in en lång metallstav och banka ut den andra torsionsstaven. När jag säger knacka så menar jag att hammra med rejäl kraft med en ordentligt slägga. De sitter som satan. Det är ingen risk att de trillar ut av sig själv trots att locken är bortplockade. Det finns en liten markering på de så det är en bra idé att se vilken vinkel de hade innan man tog ut de. Jag har för mig att
höger och vänster också var markerat.
Stavarna sitter fast enbart av att de sitter fastklämda i splinesen. Det går tt banka loss de. Om man har gjort de hålen(hål i skärmarna) som vi har gjort och plockat av locken kan man helt enkelt knacka på den ena staven så kommer den att knuffa ut staven som sitter på andra sidan. När den är utplockad kan
man sticka in en lång metallstav och banka ut den andra torsionsstaven. När jag säger knacka så menar jag att hammra med rejäl kraft med en ordentligt slägga. De sitter som satan. Det är ingen risk att de trillar ut av sig själv trots att locken är bortplockade. Det finns en liten markering på de så det är en bra idé att se vilken vinkel de hade innan man tog ut de. Jag har för mig att
höger och vänster också var markerat.
-
- S-Poster
- Posts: 123
- Joined: 2004-03-29 22:16:13
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Katrineholm
- Contact:
- spirou944t
- Turbo-Poster
- Posts: 507
- Joined: 2004-03-30 06:56:17
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Linköping
- Contact:
Rothman wrote:Envis som jag ä så vill jag ju inte d!
Måste gå utan å riva allt! MÅSTE MÅSTE MÅSTE![]()
Jag ska prova att borra å gänga!
Blev lite fundersam på vad det är för material i stavarna.
Kan vara lite lurigt att borra/gänga i, men det lär du märka.
Erik Sevetin
[i]951:a -86 Mörkgråmetalic ;)
PCS #8474
944 Sverige #83[/i]
[i]951:a -86 Mörkgråmetalic ;)
PCS #8474
944 Sverige #83[/i]
-
- S-Poster
- Posts: 123
- Joined: 2004-03-29 22:16:13
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Katrineholm
- Contact:
- Erppa
- S-Poster
- Posts: 171
- Joined: 2005-09-02 08:30:41
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Finland, Helsingfors
- Contact:
- Fredrik C
- Addict
- Posts: 1686
- Joined: 2004-03-29 10:38:39
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Katrineholm
- Contact:
- Daniel E
- Carrera-Poster
- Posts: 396
- Joined: 2005-04-26 17:29:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Huddinge / Sthlm
- Contact:
Jag håller på med samma sak på min -84:a. Tycker det verkar minst sagt klurigt att få rätt höjd. Jag räknar iskallt med Trial and Error metoden. Bör nog få det rätt på tre försök. 

// Daniel Engström
ÖSK #243
PCS #8724
968 -92 "Sellholm edition" http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=75694 => "Såld"
944 N/A -84, R-däck, ställbara coil over runt om, modifierade bromsar, Sparco stol & 6-p. bälte, GTS front. => Såld
944 N/A -84, donatorbil => Såld
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6717
ÖSK #243
PCS #8724
968 -92 "Sellholm edition" http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=75694 => "Såld"
944 N/A -84, R-däck, ställbara coil over runt om, modifierade bromsar, Sparco stol & 6-p. bälte, GTS front. => Såld
944 N/A -84, donatorbil => Såld
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6717
-
- S-Poster
- Posts: 123
- Joined: 2004-03-29 22:16:13
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Katrineholm
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 123
- Joined: 2004-03-29 22:16:13
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Katrineholm
- Contact:
Blir kanske så för mig oxå men ska iaf göra första försöket efter att ha räknat ut hur mycket och var!Daniel E wrote:Jag håller på med samma sak på min -84:a. Tycker det verkar minst sagt klurigt att få rätt höjd. Jag räknar iskallt med Trial and Error metoden. Bör nog få det rätt på tre försök.
Andreas Rothman
PCS 6538
Katrineholm
968 driver
PCS 6538
Katrineholm
968 driver
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]