Skillnaden mellan 944 & 944 turbo?

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Message
Author
finnen
S-Poster
Posts: 65
Joined: 2005-10-30 12:59:36
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Finland
Contact:

#16 Post by finnen »

Jo BTW, det är gammla instrumentpanelen, så då är det en 85a, och insprutningen är L-Jettronic.

User avatar
Pär Hylander
Raceputte
Posts: 4392
Joined: 2004-03-29 12:40:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Laholm
Contact:

#17 Post by Pär Hylander »

Spännande fel! När den gick på slutet, gick den på alla cylindrar? Bankade det väldigt mycket?

Undrar vad som kom först sprickan i oljetråget eller ngt annat som sen skapade sprickan.
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite

finnen
S-Poster
Posts: 65
Joined: 2005-10-30 12:59:36
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Finland
Contact:

#18 Post by finnen »

Den gick nog bara på 3 cyl, och det spikade som attan av ventilerna, men det är väl inte så konstigt då det är hydrauliska ventillyftare, och ingen olja?

User avatar
Pär Hylander
Raceputte
Posts: 4392
Joined: 2004-03-29 12:40:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Laholm
Contact:

#19 Post by Pär Hylander »

En dramatisk sak som kan orsaka (det jag inte skrev innan, men tänkte lite på ) är om du har ett vevlager som för gett upp och sedan kanske t o m hjälpt till att haverera en vevstake som sedan slagit sönder sumpen innifrån. Långsökt och dramatiskt kanske, men innan du meckar mer så kanske ett kompprov är på sin plats, då vet du om det är lönt att fortsätta med att försöka få av sumpen med motorn på plats.
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users