Svänghjul utan markering ??
- Porrsche
- Turbo-Poster
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1985B
- headline
- Addict
Plockar man av kamdrevet så kan man sätta tillbaka den fel, det roliga är att det finns stansade punkter på båda sidorna på hjulet. Har för mig att skillnaden är att på ena sidan sitter punkten på nocken och på andra sidan i dalen av kuggarna.DJ wrote:Remhjulet/kammen "borde" ha en kil. Det har i alla fall VW-bilarna som har liknande remhjul. I så fall kan man inte sätta kammen fel mot remhjulet.Magnus K wrote:Jag och Uffe L testade att koppla tändlampan till alla 4 olika tändkablarna men fick inte fram nån markering ändå...
Så det bästa är nog att använda "peta genom t-stiftshålet"-metoden, tror jag...
Vet inte hur remhjulet på kamaxen sitter fast, går det att montera det fel måntro? (Jag kom aldrig så långt som till motorfix...)
Mvh
Mangan
PS
Daniel, har du kvar mitt nummer och har frågor är det bara att ringa!
DS
Kammen och fördelaren står lika fel ungefär, d.v.s. ungefär vid lämplig position för komp & tändning på 2:ans cylinder.
Remmen bör inte ha kuggat över så långt. 90 grader på kammen/fördelaren blir 180 grader på vevaxeln...
Då skulle nog inte motorn gå alls...
/Daniel
Det gav mig mycket huvudbry, men tillslut löste det sig... Om du inte haft isär det så ska det inte vara några problem, om du kollade att det var rätt innan du tog isär det villsäga.... Det kanske är "fulmonterat"!?
Lycka till