Ok, en till som är tveksam till 5/56. Då skippar vi det.
Har lyckats få igång den när jag varit och vickat sladdarna på baksidan av reläboxen, vid DME bl a.
Ska försöka släppa ner hela boxen och se om det går att komma åt.
Bra tips om sensorerna.
/Anders
Reparation av "databox"
-
- Turbo-Poster
- Posts: 441
- Joined: 2004-05-01 09:55:24
- Bilmodell: 944-83
- Årsmodell: 1983
- Location: Vänersborg
- Contact:
Re: Reparation av "databox"
Mercedes E 200 CDI Touring -13
Lexus GS 300 -06
Lexus IS 200 -99...överlåten...och såld!
röd 944 -83 ...nyförvärv
silver MB 300 SL-90
vit Celica Supra Mk2 -85-såld!
svart Golf Cab-85 - såld!
silver 220 CDI T -99....insomnad!
vit TVR Tasmin 350i-84 såld!
Lexus GS 300 -06
Lexus IS 200 -99...överlåten...och såld!
röd 944 -83 ...nyförvärv
silver MB 300 SL-90
vit Celica Supra Mk2 -85-såld!
svart Golf Cab-85 - såld!
silver 220 CDI T -99....insomnad!
vit TVR Tasmin 350i-84 såld!
- JonasD
- Turbo-Poster
- Posts: 486
- Joined: 2017-01-01 22:16:46
- Telefon: 0704535053
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1983
- Location: Tyresö
- Contact:
Elektronik spray eller kontakt rengöring och en tandborste brukar jag använnda, t-röd kan fungera det med.
5-56 fungerar bra till att lösa rostiga skruvar som sitter fast. Men det smörjer uruselt WD50 är lite bättre men INTE till elektronik. För att förebygga korrision i kontakter smörj in kontakt ytorna med vasselin eller Silicon fett.
5-56 fungerar bra till att lösa rostiga skruvar som sitter fast. Men det smörjer uruselt WD50 är lite bättre men INTE till elektronik. För att förebygga korrision i kontakter smörj in kontakt ytorna med vasselin eller Silicon fett.
Äger Porsche 944 1983
Tidigare porsche: 944 1988
Tidigare porsche: 944 1988
Who is online
Users browsing this forum: No registered users