Taklucketrubbel

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Nisse
NA-Poster
Bilmodell: Porsche 944 -84

Re: Taklucketrubbel

#16 Post by Nisse »

Hej alla!

Tack så mycket för allt engagemang! Jag ska testa rejält i helgen och gå igenom alla tips jag har fått. Angående nivån som min lucka ligger på så är den lika hög både fram och bak, runt 2-3 mm högre än taket.

Återkommer när jag testat lite olika varianter!
Nisse Hagmer - VÄXJÖ - 944 -84

jerker67
Addict
Bilmodell: 944N/A -84

#17 Post by jerker67 »

kan vara bakre relaät som stoppar för tidigt med vid motorn i skuffen.. prova att flytta på läget frammåt eller bakåt... alltså så den bryter för tidigt..i dagsläget...
944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup

Terry
S-Poster
Telefon: 0730420301
Bilmodell: 944 N/A
Årsmodell: 1986

#18 Post by Terry »

Någon som vet vad det är för skruv till "kopplingen" på takluckemotorn? Kan inte hitta den i PET.
Har lyckats tappa bort min och utan den så fungerar det inte så bra!

//Terry
Nu kanske...

Nisse
NA-Poster
Bilmodell: Porsche 944 -84

#19 Post by Nisse »

Hej alla!

En liten uppdatering av taklucke-problemet. Jag har nu lyckats "låsa" luckan i bakkant så att jag i alla fall vågar köra bilen i högre fart (innan började luckan lyfta i bakkant runt 100 km / h...). Dock känns det som att jag nog bara lyckats med en nödlösning.

Inuti bilen, under takluckan, sitter det en liten "plåt" som verkar fungera som en brytare. När jag har tändningen i läget innan start så kan jag, om jag samtidigt trycker ner targa-knappen, resa luckan i bakkant. Om man vänder på steken så går armarna in helt, dvs luckan kan lyftas. Jag tänkte vara lite listig och "stannade armarna" precis innan den släpper luckan och vips, luckan sitter fast. Men det känns inte som att det är så man ska göra egentligen??

Jag ska prova nu i alla fall att köra lite och se så att luckan verkligen håller sig på plats och även att den håller tätt vid körning i regn. Fortfarande ligger luckan någon mm ovanför karossen.

Återkommer!
Nisse Hagmer - VÄXJÖ - 944 -84

Post Reply