Plocka bort bakre vindrutetorkarenvpå 951:a?

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Message
Author
User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

#16 Post by Maxx »

Ingen med plugg som vill byta till en bakrutetorkare då? :roll: ... så slår ni två flugor i en smäll. :wink:
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

Dea
Addict
Posts: 1746
Joined: 2004-05-31 18:01:09
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:

#17 Post by Dea »

Grejerna är upphämtade och förvirringen sprider sig....

När jag var hos Porsche och skulle beställa slog vi för säkerhets skull lite i deras PET och det är inte samma exakt samma grejer om det är till bilar med "nya" vingen, Nummren Maxx tog fram stämmer alltså inte med claves bild men beror tydligen på att detta är en senare (uppdaterad ??) variant.

Därför beställdes följande:

1 x 477 845 333 Täckskruvplugg
2 x 477 955 439 Gummigenomföring
2 x 477 845 331 Bricka
1 x N 011 118 14 Rostfri mutter M8

Som man ser på claves bild är det två stycken nr 47, däremot ser dom på bilden inte likadana ut trots att dom har samma nummer...... Vad den mittersta nr 47 ska vara till för kan man fråga sig, nr 46 är gummigenomföringar med en "fläns" som kommer att sitta på varsin sida om glaset och rimligen sluta helt tätt. Den nedersta nr 47 brickan behövs för att fär jämt tryck på den nedersta nr 46 och vad jag jan se behövs det inga mera prylar ? Den mittersta nr 47 går heller inte att montera där den ser ut att sitta på bilden för hålet i den är gjort för en M8

Så är det nån som kan sprida lite ljus över detta ? kan PETen helt enkelt vara fel ? och varför skiljer det sig mellan modellerna ?

Normalt sätt hade jag bara lagt den ena brickan åt sidan och monterat prylarna men nu var ju affären lite besvärliga och ville ha betalt i förskott och så kostade den lilla brickan nr 47 drygt 50:- ... så man blir ju lite trött

En förklarande bild är på väg.

/Dea
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

#18 Post by Maxx »

Dea wrote:Så är det nån som kan sprida lite ljus över detta ? kan PETen helt enkelt vara fel ? och varför skiljer det sig mellan modellerna ?
Jag har kollat lite i PET och det verkar faktiskt som om sidan i claves bild är fel i PET. 47:an som är mellan 46:orna är en o-ring enligt sidan för t ex 968.

Det som verkar skilja sig mellan modellerna är just denna o-ring, i övrigt är det samma delar från 924 till 968.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users