Hej Per jag skickade svaret på mail till dig istället då PM funktionen verkar ha
brakat ihop för tillfället.
mvh tommy
bilder på sprucken 951 cylinder
- tkgb
- Turbo-Poster
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1991
- tkgb
- Turbo-Poster
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1991
Idag fick jag lite mer prylar till 3 liters turbomotorn jag tänkte bygga.
Som bilden visar blev det wössner kolvar å stakar.
Dom har någon slags brunaktigt beläggning på sidorna som ska funka mot alusilcylindrarna.
Det verkar finnas 100 olika åsikter om hurvida det går att köra med annat än Mahle i alusilcylindrar.
Allt från att det funkar kalasbra till att motorn skär ihop fullständigt efter 5 minuter.
Jag är väl lite skeptisk jag med,men det fanns inte så många alternativ till wössner.
104.5 mm mahle turbokolvar för 8v topp är ju inget man hittar i dikena direkt.
mvh tommy
Som bilden visar blev det wössner kolvar å stakar.
Dom har någon slags brunaktigt beläggning på sidorna som ska funka mot alusilcylindrarna.
Det verkar finnas 100 olika åsikter om hurvida det går att köra med annat än Mahle i alusilcylindrar.

Allt från att det funkar kalasbra till att motorn skär ihop fullständigt efter 5 minuter.
Jag är väl lite skeptisk jag med,men det fanns inte så många alternativ till wössner.
104.5 mm mahle turbokolvar för 8v topp är ju inget man hittar i dikena direkt.
mvh tommy
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Turbo-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Vad skulle hända om man fyllde blocket med motorcement typ översta 2cm?
Alltså först fyller man blocket med vax eller nånting som går att smäla bort, men lämnar 2 cm upp till kanten. Sen stoppar man i rörstumpar där det ska vara vattenkanaler upp till toppen. Sen häller man i motorcement upp till kankten.
Alltså först fyller man blocket med vax eller nånting som går att smäla bort, men lämnar 2 cm upp till kanten. Sen stoppar man i rörstumpar där det ska vara vattenkanaler upp till toppen. Sen häller man i motorcement upp till kankten.