bilder på sprucken 951 cylinder

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Message
Author
User avatar
tkgb
Turbo-Poster
Posts: 413
Joined: 2004-04-01 17:47:04
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1991
Location: Falkenberg
Contact:

#16 Post by tkgb »

Hej Per jag skickade svaret på mail till dig istället då PM funktionen verkar ha
brakat ihop för tillfället.

mvh tommy

User avatar
tkgb
Turbo-Poster
Posts: 413
Joined: 2004-04-01 17:47:04
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1991
Location: Falkenberg
Contact:

#17 Post by tkgb »

Idag fick jag lite mer prylar till 3 liters turbomotorn jag tänkte bygga.
Som bilden visar blev det wössner kolvar å stakar.

Dom har någon slags brunaktigt beläggning på sidorna som ska funka mot alusilcylindrarna.
Det verkar finnas 100 olika åsikter om hurvida det går att köra med annat än Mahle i alusilcylindrar.:roll:
Allt från att det funkar kalasbra till att motorn skär ihop fullständigt efter 5 minuter.
Jag är väl lite skeptisk jag med,men det fanns inte så många alternativ till wössner.
104.5 mm mahle turbokolvar för 8v topp är ju inget man hittar i dikena direkt.


mvh tommy
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Ionizer
Turbo-Poster
Posts: 536
Joined: 2005-10-30 20:16:49
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Övik
Contact:

#18 Post by Ionizer »

Vad skulle hända om man fyllde blocket med motorcement typ översta 2cm?

Alltså först fyller man blocket med vax eller nånting som går att smäla bort, men lämnar 2 cm upp till kanten. Sen stoppar man i rörstumpar där det ska vara vattenkanaler upp till toppen. Sen häller man i motorcement upp till kankten.
__________________________________________
Gräset är alltid grönare på den grönare sidan.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users