vill inte att det ska vara enkelt. har för mycket fritid som det är det ska ta tid, inget som ska göras över en natt. om utseende kommer i andra hand, insidan som räknas N/A bilarna är inte speciellt ful dom heller
newkie wrote:Förstår mig bara inte på idén att turbokonvertera en bil som redan finns en turbomodell av Speciellt om det det inte sitter i pengar utan snarare att man bara vill ha saker att göra
bergodalvana wrote:Kolla med Sandén, han har säkert kolvar liggande.
newkie wrote:Förstår mig bara inte på idén att turbokonvertera en bil som redan finns en turbomodell av Speciellt om det det inte sitter i pengar utan snarare att man bara vill ha saker att göra
Aldrig lekt med Lego?
Just det. För många är ju skruvandet och förbättrandet av bilen själva resan. Att köra bilen är inte så vilktigt....
Om blocket är det samma som Turbo bilen. Om turbon ska bytas, intercooler ska bytas, sprut bytas, kolvar bytas, stakar, kam osv? vad är då billigare med tubo bilen?
Plus att en turbokonverterad obesiktningsbar 944 torde bli tämligen svårsåld och knappast öka i pris jämfört med en standard 944.
En uppgraderad 944 turbo däremot är antagligen lättare att sälja och möjligen även gå att få ut lite mer för än vad man köpte den för (lite beroende på hur välbyggd nya motorn är och hur bilen är i övrigt).
Om det nu är hästkrafter som har högsta prioritet, varför inte välja en lämpligare bil i 944:ans prisklass?
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«