Hej igen!
Nu har jag varit till pärlan och kikat.
Oljan täcker nästan den tillplattade delen och jag förstår inte vad som är max lr vad som är vad.
Oljan ser mycket fin ut likaså kylarvattnet.
Provstartade den och den gick som vanligt. Inga missljud lr liknande.
Kan vi konstatera att det inte är toppackningen nu?
Mvh en positivare Joel
Busis: Porsche 944 N/A -85b
Brukis: SAAB 9000T16 -88
Jag kollade precis i verkstadsmanualen och den sa 6 liter. "Porrsche" häller i 5,5 liter vid oljebyte. Det verkar rimligt, det sitter ju alltid kvar en hel del olja inne i motorn.
Om du pyntat i 6,5 liter så borde det altså va 1 liter för mycket.
boxsterpontus wrote:Jag kollade precis i verkstadsmanualen och den sa 6 liter. "Porrsche" häller i 5,5 liter vid oljebyte. Det verkar rimligt, det sitter ju alltid kvar en hel del olja inne i motorn.
Om du pyntat i 6,5 liter så borde det altså va 1 liter för mycket.
Kör vidare. Ryker den mer på har du problem.
"En gång är ingen gång"
Hällde i 6 liter. Så 5deci för mycket. Men skulle tro att dom flesta av dom for ut i insuget för det rök verkligen inte lite Aja den får vara så i vinter. Kan inte köra någe mer här uppe nu. Lite halkigt
Tack för alla suveräna svar iaf! Klockrent forum måste jag säga.
Mvh Joel
Busis: Porsche 944 N/A -85b
Brukis: SAAB 9000T16 -88