19mm ställbar är M030 alternativet bak.PorscheErik wrote:Med m030 krängare 30mm är väl bara fram eller finns det fito för bak också?
Torsion eller inte på Porsche 968 ???
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- Blåtå
- S-Poster
- Posts: 132
- Joined: 2007-01-02 13:31:31
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Uppsala
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 8
- Joined: 2007-10-30 19:33:13
- Contact:
Pratade med P-Center nyss och beställde krängare fram och bak M030 2600 fram och 1200 bak med alla monteringsdetaljer nya tyckte det lät ganska överkomligt för att vara P-Center.
Men blev lite frågande när säljaren sa att det bara var 19mm enligt erol här innan skulle det vara 30mm. Enligt P-Center 19mm på M030 och 16mm på min bil orginal.
Kan detta stämma?
Hur som helst detta borde lira bra med det fjäderbensstag jag köpt av Sanden för krängningarna och rollens skull.
Om detta inte ger det resultatet jag är ute efter så är det väl bara att gå på Sandens ställbara topplagring skarpare bussningar och kulleder till bakkrängaren.
Endast ett problem kvar då den här eviga disskutionen torsion eller inte bak och vilka dämpare och fjädrar ska jag nu välja, som det snurrar i huvudet nu altså.
Kan ingen komma med ett konkret svar det här ska du ha... bak är det då vi snackar fram kör jag nog vidare på mina ställbara koni med hårdare fjädrar.
Tackar för alla fina svar hade aldrig trott att så många vänliga själar var så intresserade av Porsche - men vilka bilar det är sen.
/Erik
Men blev lite frågande när säljaren sa att det bara var 19mm enligt erol här innan skulle det vara 30mm. Enligt P-Center 19mm på M030 och 16mm på min bil orginal.
Kan detta stämma?
Hur som helst detta borde lira bra med det fjäderbensstag jag köpt av Sanden för krängningarna och rollens skull.
Om detta inte ger det resultatet jag är ute efter så är det väl bara att gå på Sandens ställbara topplagring skarpare bussningar och kulleder till bakkrängaren.
Endast ett problem kvar då den här eviga disskutionen torsion eller inte bak och vilka dämpare och fjädrar ska jag nu välja, som det snurrar i huvudet nu altså.
Kan ingen komma med ett konkret svar det här ska du ha... bak är det då vi snackar fram kör jag nog vidare på mina ställbara koni med hårdare fjädrar.
Tackar för alla fina svar hade aldrig trott att så många vänliga själar var så intresserade av Porsche - men vilka bilar det är sen.
/Erik
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Jo, det stämmer. Bakkrängaren är klenare än fram. Men ställbarheten hjälper dig att ställa balansen.PorscheErik wrote:Men blev lite frågande när säljaren sa att det bara var 19mm enligt erol här innan skulle det vara 30mm. Enligt P-Center 19mm på M030 och 16mm på min bil orginal.
Kan detta stämma?
Kan ingen komma med ett konkret svar det här ska du ha... bak är det då vi snackar fram kör jag nog vidare på mina ställbara koni med hårdare fjädrar.
Tackar för alla fina svar hade aldrig trott att så många vänliga själar var så intresserade av Porsche - men vilka bilar det är sen.
/Erik
Av mig kan du få svaret: "AVO", men vi vår bakdel har fler än två delar på detta forum!



Du får klura fram din egen religion. I de trådar som länkats till har vi dryftat våra åsikter. Läs dom och fundera!
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
M030 för 968 är krängare både fram och bak, säljs naturligtvis som separata delar och inte som ett kit.PorscheErik wrote:Med m030 krängare 30mm är väl bara fram eller finns det fito för bak också?
Enligt PET och den något år gamla prislistan från PC:
944.343.706.30 Krängare fram, 30 mm, ca 1.857,00 kr på PC
944.333.701.01 Krängare bak, 19 mm, ca 1.050,00 kr på PC
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Dan Winberg
- Addict
- Posts: 1028
- Joined: 2004-05-01 15:44:27
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Göteborg
- Contact:
Jag går i samma tankar,vad jag skall göra åt min bakfjädring..
Jag har bilsstein med H&R fjädrar fram samt bilstein bak (utan hjälpfjäder) och torsion. M030 fram o bak.
Är det ngn som hört med sanden vad han anser om saken?
Jag funderar på att slängapå dämpare med hjälpfjädrar bak bara.
Sen kanske det vore ide´att byta bussningar men topplagring går nog före...
tankarna fortsätter...
Jag har bilsstein med H&R fjädrar fram samt bilstein bak (utan hjälpfjäder) och torsion. M030 fram o bak.
Är det ngn som hört med sanden vad han anser om saken?
Jag funderar på att slängapå dämpare med hjälpfjädrar bak bara.
Sen kanske det vore ide´att byta bussningar men topplagring går nog före...
tankarna fortsätter...
MIN BIL:
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4285
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4285
Who is online
Users browsing this forum: No registered users