Vet inte om jag förstår dåligt eller om vi pratar om lite olika saker.
Navets diameter är väldigt snarliks skivans så det är väldig liten tolerans mellan nav och skiva.
Jag har agerat Picasso och skapat en vacker skiss i paint. Det röda är navet och det svara är bromsskivan. Pilarna pekar på var det oxiderat tidigare.
Behandla / Måla nav?
- Pehr Johnsson
- Addict
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
-
- S-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
På min pappas bil så verkade det som att föregående ägare hade en tunn rand med loctite(eller liknande) mellan hjul och skiva. Antagligen för att förhindra att smuts kommer in.
Att guldplätera navet och skiva skulle väl också fungera men det är ju nog lite dyrt
Fast det är väl lite pimp-varning på det 
Att guldplätera navet och skiva skulle väl också fungera men det är ju nog lite dyrt

-
- Addict
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- claves
- Addict
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
Där blir det varmt för rostskydd. bilen kanske luktar konstigt efter lite hård körning... Om det nu är att skivan rör sig så mycket när man sätter koppar pasta eller dyligt borde varenda skruv som håller upp skivan på navet vara sönderdragen av kraften (De två små stjärnskruvarna som sitter från utsidan) Någon som råkat ut för detta?
Man gulkromaterat inte aluminium men dock skivan kan man ju fixa, vet ej om det är den optimala lösningnen.
Landskrona galvanoverk Ab gör sådant jobb.. ska förövrigt dit i veckan och hämta lite delar, vill du skicka med dina skivor så kan jag transportera dem dit till dig.
/C
Man gulkromaterat inte aluminium men dock skivan kan man ju fixa, vet ej om det är den optimala lösningnen.
Landskrona galvanoverk Ab gör sådant jobb.. ska förövrigt dit i veckan och hämta lite delar, vill du skicka med dina skivor så kan jag transportera dem dit till dig.
/C
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]