Magnus K wrote:
En grej är att motorn tvekar vid plötsliga gaspådrag. När man öppnar gasspjället fort och mycket så säger det mest bara "Bööööö...vrooom!" om ni förstår. Fenomenen uppträder mest vid kall motor, men en antydning finns där även vid
Ni har ju just besiktat. Kolla Co:n... Så att inte värdet är onödigt lågt.
Bilen går lixom inte snålare för att man har 0.2 i co! Ca 2.5 är rätt
lagom.
/x
Mattias - förr känd som turbo-puh...
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.
headline wrote:Den där vingen vill jag ha en bild på!
Var nåt jidder om hemmagjorda grejor tidigare, är det så?
Det är en sån här...
Tänkte just skriva att "det där ser ju ut som en 944-vinge" tills jag såg bakre skärmarna...
Jag har en baklucka från 924 turbo (931) på min. Tror jag iaf, den är lite mindre än 944ans vinge men samma designs-stuk på.
Turbo-Puh wrote:Ni har ju just besiktat. Kolla Co:n... Så att inte värdet är onödigt lågt.
Bilen går lixom inte snålare för att man har 0.2 i co! Ca 2.5 är rätt
lagom.
OKi! Då ligger min rätt bra, enligt besiktningsprotokollet ligger den i häraden av 2.5 iaf. Alltid kul när nåt är som det borde!
Tänkte just skriva att "det där ser ju ut som en 944-vinge" tills jag såg bakre skärmarna...
Jag har en baklucka från 924 turbo (931) på min. Tror jag iaf, den är lite mindre än 944ans vinge men samma designs-stuk på.
Stämmer bra det. Eftersom jag har så lite k*k så måste jag hjue
kompensera detta med en fet vinge.
/x
Ps... Visst är det knäckande när frugan frågar - "Är den inne?"
[/i]
Mattias - förr känd som turbo-puh...
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.
headline wrote:Alltså... måste man byta hela bakrutan för att få en vinge?? Vingen måste väl gå att montera?
Det går säkert med lite vilja, våld och vaselin. Den sitter väl limmad
eller liknande (typ sikaflex). Klart att det kanske går att riva veck
en vinge på nåe sätt, men det kostar nog mer än vad det smakar.
/ XXX
Mattias - förr känd som turbo-puh...
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.