SundaY wrote:nej, lutar inte...
får väl riva upp mattan för att konstatera läckans ursprung (JOBBIGT)!
Man kan hitta roliga saker under mattan också
Jag hitta en 40 cm lång (!) skruvmejsel under mattan under förarstolen när jag kolla. Vad den gjorde där funderar jag fortfarande på...
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
mm... det verkar vara ett problem det här med fukten i våra bilar..
jag får in mycket vatten där torkarn går igenom glaset bak.. Därav har min torkar-motor lagt av..
men sen kommer det in MYCKET vatten någonstans vid b-stolpen på förarsidan.. kan kanske vara vid sido-fönstret.. för listen var inte den bästa runt den..
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.
944_Driver wrote:
Man kan hitta roliga saker under mattan också
Jag hitta en 40 cm lång (!) skruvmejsel under mattan under förarstolen när jag kolla. Vad den gjorde där funderar jag fortfarande på...
//Magnus
Pappa hittade en knölig 100-lapp under mattan i den 911 SC han köpte i höstas
Jag tror jag hittat några läckor nu... först där bak vid låsen till bakluckan, där var packningen kass (fanns ingen på ena sidan) men det var enkelt att fixa, bara att klippa ut 2 gummipackningar och lossa muttrarna och sätta dit.
Men sen spruta jag vidare med trädgårdslangen och kom till tankluckan och då bara rann det ner vatten i hålan bakom höger bakdäck (sidobaljan) och även där framme bakom passargerar stolen och lite bakom förarstolen. Dräneringshålet vid tankhålet är alltså boven i dramat.
Ska det vara någon slang inkopplat till det hålet?
För just nu är det bara ett hål i plåten rakt ner in i bilen.