Hej igen govänner
Operation modifiering till slitet orginalskick inför regbes har börjat.
Jag har dock inga fjädertallrikar till fjäderbenen. Kan det vara så att någon har två sådana liggande skapligt nära Örebro.
Likaså en fråga om montering av Torsionstavarna, finns det något spec att tänka på vid montering av dessa?
PCS/R # 9755
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
Kul att ses häromdagen! Var dina fjädrar av mindre diam än orginal eller? Surt! Hoppas någon har talrikarna att låna ut!
Ang. stavarna så har den gode Clark skrivt en sväng i ämnet, kolla http://www.clarks-garage.com, välj "Garage shop manual" och leta upp Torsion bars i listan. Inte mycket bilder men mycket text. Har själv inte läst den men vet från andra delar av hans verk att det brukar vara användbart.
Tjena Robert.
Håller just nu på att byta stavar i min -84:a. Använder manualen från Clarks som guide. Funkar något sånär men är inte heltäckande. Var en hel del pill att få loss handbromsvirens hölje på högra sidan. Måste bla plocka ner hela handbromsmekanismen. Hoppas att dina främre infästningar är lätta att lossa. Fick själv såga isär skiten. Har ännu inte kommit till sista isärmonteringen, eller monteringen av de nya. Har hört att det kan vara svårt att få de på samma eller lägre höjd när man sätter ihop. Man får tydligen göra flera försök om man inte är nogran först gången. Se mer på min tråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... sc&start=0
Vad har du för probs med fjädertallrikarna? Är det rostiga eller? Har nyligen kapat bort (och slängt) mina. Kan det bli stopp hos SVB utan?