Lyckas inte ladda ner transmissionsdokumentet från den källa jag har ( http://www.cannell.co.uk/Manuals.htm ) så någon här borde veta hur det funkar! Om nån har filen vill jag ha den! Den går att ladda ner men inte öppna nämligen.
Behöver jag centrera kopplingen med något verktyg när jag monterar den eller löser det sig själv?
På nya Saab 9-3 så centreras inget i allafall, bara lägga lamellen på svänghjulet och dra på tryckplattan!
Tack för tips!
Mvh Gustav
Centrera koppling, specialverktyg?
- headline
- Addict
- Posts: 1445
- Joined: 2004-05-15 19:03:28
- Location: Göteborg
- Contact:
Centrera koppling, specialverktyg?
Last edited by headline on 2006-04-03 20:44:55, edited 1 time in total.
- tkgb
- Turbo-Poster
- Posts: 413
- Joined: 2004-04-01 17:47:04
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1991
- Location: Falkenberg
- Contact:
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
Re: Centrere koppling, specialverktyg?
Den måste centreras. Jag har en sån hemmasvarvad variant liggande i Halmstad. Jag skall ner om 2timmar. Vill du låna så hojta till så tar jag med den till Göteborg.headline wrote:Lyckas inte ladda ner transmissionsdokumentet från den källa jag har ( http://www.cannell.co.uk/Manuals.htm ) så någon här borde veta hur det funkar! Om nån har filen vill jag ha den! Den går att ladda ner men inte öppna nämligen.
Behöver jag centrera kopplingen med något verktyg när jag monterar den eller löser det sig själv?
På nya Saab 9-3 så centreras inget i allafall, bara lägga lamellen på svänghjulet och dra på tryckplattan!
Tack för tips!
Mvh Gustav
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
-
- Addict
- Posts: 2296
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
Centrera måste man göra hur man sedan gör det är en annan fråga. På brorsans fd peugeot gjorde jag det med någon gammal pinne eller annat skit jag hitta. På min franska racer gjorde jag det med centreringsverktyg. Lådan hoppa på plats minst lika enkelt på peggen, men det var väl bara tur den gången.
//Magnus
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
-
- Addict
- Posts: 1184
- Joined: 2004-04-03 11:33:27
- Bilmodell: 944 turbo S
- Årsmodell: 1988
- Location: Boden
- Contact:
Du kan centrera med axeln i transaxelröret. Alltså den axel som ska sitta mellan koppling och låda. Normalt lämnar man ju kvar den bakåtflyttad och hängande i chassiet när man demonterar kopplingen. Det är bara att dra fram den och centrera med den.
[size=75]1988 944 Turbo S
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users