I alla härliga faq:ar på nätet som förklarar hur man enkelt tar bort fuel-rail:en (hmm bränslerälsen?) står det aldrig att man ska ta bort trycket i bränslesystemet innan man skruvar bort regulatorn och dämparen.. Nämner dom inte det för att det är så självklart eller sprutar det helt enkelt inte så myket bensin ändå?
Jag lyckades nämligen inte hitta rätt säkring för bränslepumpen när jag var ute i garaget idag och efter lite svordomar började skruva bort lite andra prylar istället.. När jag senare kom hem kom jag på att det kanske var dumt Tycker ni jag ska skruva ihop grejerna så jag kan starta motorn igen för att tömma trycket eller är det bara att slänga på sig skyddsglajorna och börja skruva? en trädgårdsslang kanske hjälper....
[url=http://www.djungeljim.com]www.djungeljim.com[/url]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]
jag hade blivit varnad för att det skulle vara tryck i fuelrailen men när jag skruva bort muttern på railen på min bil som stått i nån dag så var det knappt någe tryck alls.
Nån sa till mig att man skulle ta ut bränslepumpssäkringen och köra den torr precis som du säger men jag prova utan att göra det.
men däremot så var det tryck i den direkt efter att jag provkört den o skulle skruva bort muttern igen.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
Eftersom det är mestadels vätska i systemet försvinner trycket nästan direkt när man släpper ut det. Har du däremot luft eller annan gas under tryck i systemet pyser det ut mycket mera innan trycket är borta.
Ha en gammal handduk eller nått redo så är det inga problem.
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...