Hej,
För ett tag sen så hade jag ett oljeläckage som visade sig vara locket i bakkant av toppen.
1 av bultarna var borda och de andra satt löst. Så det var lätt fixat, men jag funderar lite kring hur bultarna kan ha gängat ur sig så. vibrationerna eller?
Vad är förresten locket till för?
Fundering kring oljeläckage
-
- S2-Poster
- Posts: 238
- Joined: 2004-06-19 09:06:46
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Uppsala
- Contact:
Fundering kring oljeläckage
//Karl
Porsche 951 -91
Audi A4 2.0tdi Q -07
Porsche 951 -91
Audi A4 2.0tdi Q -07
- Adde_k
- Turbo-Poster
- Posts: 969
- Joined: 2004-09-10 16:29:02
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Halmstad
- Contact:
- spirou944t
- Turbo-Poster
- Posts: 507
- Joined: 2004-03-30 06:56:17
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Linköping
- Contact:
http://www.clarks-garage.com/shop-manual/cam-03.htm
Kolla länken!
Är tydligen ett vanligt problem!
Misstänker att packningen sätter sig och sen skruvar bultarna ur sig!
Kolla länken!
Är tydligen ett vanligt problem!
Misstänker att packningen sätter sig och sen skruvar bultarna ur sig!
Erik Sevetin
[i]951:a -86 Mörkgråmetalic ;)
PCS #8474
944 Sverige #83[/i]
[i]951:a -86 Mörkgråmetalic ;)
PCS #8474
944 Sverige #83[/i]
- cabberobban
- S-Poster
- Posts: 146
- Joined: 2004-04-02 18:20:53
- Bilmodell: 944 TurboCab
- Årsmodell: 1991
- Location: Växjö
- Contact:
Bytte på min med i somras, precis som du säger så hade skruvarna lossat. Var ett litet h-e att komma åt utan att skruva isär halva motorrummet. Packningsresterna var stenhårda och dessutom i flera fragment. Skar till en ny packning själv och fäste bultarna med Loctite. Håller tätt än så länge.
Robban
Robban
944 Turbocab
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]