Motorkrångel

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
User avatar
931Melander
Addict
Posts: 1168
Joined: 2004-04-05 20:02:20
Telefon: 0706992900
Bilmodell: Porsche 944 Turbo
Årsmodell: 1989
Location: Piteå
Contact:

krångel

#2 Post by 931Melander »

Kan ju vara en hel del faktiskt.
Har du börjat med det lätta :
Bytt tändstift
kolla tändkablar /hattar
kontrollerat så att rotor o fördelare är fräscha

Extrasoppan för kallstarten ger soppa till alla cyl varför du ska felsöka på den cyl som inte går om den bara går på tre burkar.

Prova lossa tändkablarna så ser du om den går eller ej på den cylindern.

Fredde
FREDRIK MELANDER
PCS 8349
911T -71
Boxster S 3,6 - 00
968 CS RSR


Tidigare bilar:
996GT3 Cup -03
944Turbo S -88 Silver Rose
944 S2 - 89
Cayenne -05 A-traktor
944 S2-89 A-traktor
944 Turbo - 89
944 Turbo - 89
944 N/A -84
Boxster S-04
944 Turbo -86
914 -72
944 N/A -85B
944 N/A -82
944 S2-91
996 GT3-00
968 (CS)-92
993 C2-95
911SC-83
912 /911S-68
911E-73 http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17037
944 S2-91
924 Turbo-79
924 Turbo-79

User avatar
Pär Hylander
Raceputte
Posts: 4392
Joined: 2004-03-29 12:40:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Laholm
Contact:

#3 Post by Pär Hylander »

Det låter som att det vore bränslerelaterat, för mager gång. Om man skaffar sig en manometer, lite slang och sånt så är det inte speciellt krångligt att mäta upp K-jetsystemet, det bygger på tryckbalanser osv. Står rätt bra beskrivet i Haynes proceduren.

Utan dessa slangar och manometer kan man ju faktiskt dels kolla att tillräcklig mängd soppa kommer (fast då borde den ju gå extra illa vid höglast) och dessutom kan man ju prova att justera upp CO med skruven i hålet mitt mellan luftvågen och bränslehuvudet på K-jet enheten. Ett halvvarv borde räcka långt isf.
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users