Kan ju vara en hel del faktiskt.
Har du börjat med det lätta :
Bytt tändstift
kolla tändkablar /hattar
kontrollerat så att rotor o fördelare är fräscha
Extrasoppan för kallstarten ger soppa till alla cyl varför du ska felsöka på den cyl som inte går om den bara går på tre burkar.
Prova lossa tändkablarna så ser du om den går eller ej på den cylindern.
Fredde
Motorkrångel
- 931Melander
- Addict
- Posts: 1168
- Joined: 2004-04-05 20:02:20
- Telefon: 0706992900
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1989
- Location: Piteå
- Contact:
krångel
FREDRIK MELANDER
PCS 8349
911T -71
Boxster S 3,6 - 00
968 CS RSR
Tidigare bilar:
996GT3 Cup -03
944Turbo S -88 Silver Rose
944 S2 - 89
Cayenne -05 A-traktor
944 S2-89 A-traktor
944 Turbo - 89
944 Turbo - 89
944 N/A -84
Boxster S-04
944 Turbo -86
914 -72
944 N/A -85B
944 N/A -82
944 S2-91
996 GT3-00
968 (CS)-92
993 C2-95
911SC-83
912 /911S-68
911E-73 http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17037
944 S2-91
924 Turbo-79
924 Turbo-79
PCS 8349
911T -71
Boxster S 3,6 - 00
968 CS RSR
Tidigare bilar:
996GT3 Cup -03
944Turbo S -88 Silver Rose
944 S2 - 89
Cayenne -05 A-traktor
944 S2-89 A-traktor
944 Turbo - 89
944 Turbo - 89
944 N/A -84
Boxster S-04
944 Turbo -86
914 -72
944 N/A -85B
944 N/A -82
944 S2-91
996 GT3-00
968 (CS)-92
993 C2-95
911SC-83
912 /911S-68
911E-73 http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17037
944 S2-91
924 Turbo-79
924 Turbo-79
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
Det låter som att det vore bränslerelaterat, för mager gång. Om man skaffar sig en manometer, lite slang och sånt så är det inte speciellt krångligt att mäta upp K-jetsystemet, det bygger på tryckbalanser osv. Står rätt bra beskrivet i Haynes proceduren.
Utan dessa slangar och manometer kan man ju faktiskt dels kolla att tillräcklig mängd soppa kommer (fast då borde den ju gå extra illa vid höglast) och dessutom kan man ju prova att justera upp CO med skruven i hålet mitt mellan luftvågen och bränslehuvudet på K-jet enheten. Ett halvvarv borde räcka långt isf.
Utan dessa slangar och manometer kan man ju faktiskt dels kolla att tillräcklig mängd soppa kommer (fast då borde den ju gå extra illa vid höglast) och dessutom kan man ju prova att justera upp CO med skruven i hålet mitt mellan luftvågen och bränslehuvudet på K-jet enheten. Ett halvvarv borde räcka långt isf.
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
_______________________________
Buskör för lite
Who is online
Users browsing this forum: No registered users