Jag lider av startproblem på min 924. Den går igång på startgas och en del nötande.När den väl startat så går den ok, sätt till att den går jämt och svarar bra på gas. Problemet ligger i att jag har ca. 5 bars kallstartstryck! vilket gör att bilen får alldeles för mager blandning och blir svårstartad. Normalt tryck ska ligga på ca 1,5 bar. Styrtrycksventilen som sitter på bränslefördelaren har jag provat att plocka bort fjädern på. Då sjönk det till ca 4 bar. Plockar jag hela ventilen så fick jag ner trycket till ca. 2,5 bar. Wur har jag provat att också plockat bort fjädern i med oförändrat resultat. Det går att blåsa igenom ingången till utgången på wur utan problem, så det är inte stopp i den. Det går att blåsa i returledningen från wur utan större problem. Jag har provat att byta till en annan bränslefördelare med samma resultat. pumpen trycker fram mer än 1 liter soppa på 30 sek.
Börjar få slut på ideer...
Högt bränsletryck!
-
- S2-Poster
- Posts: 238
- Joined: 2012-10-09 22:52:54
- Telefon: 0708706934
- Bilmodell: 924 944 -86
- Årsmodell: 1978
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 1207
- Joined: 2010-08-04 22:37:55
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Mariefred
- Contact:
Re: Högt bränsletryck!
Hur är det med slangen mellan bränslehuvudet och WUR
-
- S2-Poster
- Posts: 238
- Joined: 2012-10-09 22:52:54
- Telefon: 0708706934
- Bilmodell: 924 944 -86
- Årsmodell: 1978
- Contact:
Högt bränsletryck!

Slangen har separerat på insidan. Bytt på slutet av 90-talet och dragen bakom handbromswiren, vilket orsakat ett litet veck på slangen.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot], DLS