Tjena!
Har haft en hel del strul med min nyinköpta Porsche 944 -83, först hittades 2 stycken larm med 3 miljoner kablar. Sedan hittades 1 trasig vevaxelgivare, för att vara på den säkra sidan byttes båda två.
Fortfarande ingen gnista eller bensin trots detta, så Sandén var så schyssta att de lånade mig en DME och vips så hade jag plötsligt gnista, men fortfarande ingen bensin. Dvs att bilen går på startgas, men inte annars.
Det jag har provat nu i efterhand är att kolla så jag har kontakt mellan terminal 14 och 15 till spridarna, alla kablar har kontakt så som de ska. Terminal 4 till jord visar 12v vid start samt att vevaxelgivarna är hela (får jag väl hoppas iallafall då de är nya). Som sagt finns gnista men också kontinuerlig "tach bounce".
Vad gör jag? Vad kan vara felet?? Är så enormt tacksam för svar! Värt att nämna är väl kanske att jag har 12v på BÅDA polerna på spridarna, normalt?
Mvh
944 -83 Ingen bensin till cylindrarna..
-
- S-Poster
- Telefon: 0704216529
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1983
- jockes
- Carrera-Poster
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
Re: 944 -83 Ingen bensin till cylindrarna..
Låter som kortis i spridarkablaget.
Med tändningen på ska du ha 12V mellan den ena spridarkontakten och jord, samt 0V mellan den andra och jord.
Med tändningen på ska du ha 12V mellan den ena spridarkontakten och jord, samt 0V mellan den andra och jord.
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav
, 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav