Hej alla porschegurus, har lite problem med min 944 turbo, har precis bytt ut turbon och bytit ut wastegaten till en lindsey racing dual port med manuell laddtrycksstyrning i kupen. När jag nu testar bilen har jag kopplat in en extern laddtrycksmätaren, men får den inte att ladda mer än 0,4 bar beroende på hur man flyttar trycket(olika slangar) så laddar den ibland även 0,2. Försökte även att koppla så den skulle skenladda, (skulle bara se om den laddade mer än 0,4 hade full kontroll på mätaren hela tiden) Så nu undrar jag om vad ni tror problemet kan vara. Har tänkt på att det kanske kan vara taktventilen men när man kopplar in lindseys wg så kopplar man bort taktventilen och låter de två metallrören som mynnar ut fram under insuget hänga fritt, pluggar dock ingången i j-booten. Har inte hittat något läckage heller.
Så nu hoppas jag att någon här ute har någon bra idé!
Har du bara fått 0,4 barö utan slang till WG?
Antingen står WG öppen ändå eller så har du läck på trycksidan, typ spräckt recirkulationsventil eller slang från turbon. Sitter IC slangarna ordentligt?
951-91, egna chip (och alldeles för mycket pengar spenderade)
Har röktestat hela systemet och har inga vakuumläckor varken runt intervcooler, turbo eller insug. Taktventilen är urkopplad, lite osäker på hur man felsöker knacksensorn men det blev ingen skillnad om man tog bort den eller byglade den. , känns som den går i felsäkert läge och stryper med tändningen. Dumpen har jag testat suga lite på och den verkar funka som den ska eller den åker upp med ett litet plopp när man suger i den lilla vakuumslangen uppepå, blåser man i den är det stumt.
Dum fråga kanske men du har inte vänt slangarna på wastegaten? Dualport wastegaten har ju som sagt två uttag
1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil