För ett tag sedan skulle jag starta min NA som stått ett par år men soppapumpen startade inte och jag bestämde mig ganska omgående för att det nog var DME-reläet som var problemet och beställde ett nytt, trots att det som satt där inte var så gammalt.
Under tiden jag väntade på det nya reläet gjorde jag den klassiska byglingen och då hoppade bilen igång direkt.
När reläet väl kom hem åkte jag, glad i hågen, till garaget och tryckte dit det och självklart förväntade jag mig att det skulle funka nu....men inte då!
Vad kan problemet vara?
Under tiden bilen stod still monterade jag i rent oförstånd bort svänghjulsgivarna och återmonterade dem genom att skjuta ned dem till svänghjulet och sen lyfta upp dem en aning igen, kan det vara det som gör att DME-reläet inte slår till? Men motorn går ju när jag byglar det????
Tips någon?
944-85 Soppapumpen startar inte trots nytt DME-relä!
-
- Carrera-Poster
- Telefon: 0703958937
- Bilmodell: 944 N/A-85 + 944T-87
- Årsmodell: 1987
- jockes
- Carrera-Poster
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
Re: 944-85 Soppapumpen startar inte trots nytt DME-relä!
http://www.clarks-garage.com/shop-manual/fuel-16.htmFor the fuel pump to start and remain running, for the ignition coil to develop secondary voltage, and for the injectors to fire, the DME computer must see an engine start signal or an engine running signal (greater than 200 RPM).
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav
, 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav