Besiktigade min 84a för ett par veckor sedan, fick ned slag på för högt co. 9% så pappret, men låg mellan 6-7% på maskinen när som mätte. Oavsett för högt då 4,5% är gräns.
Bytte olja, filter, stift i höstas och har inte kört mycket sen dess. Motorn hade stått i cirka två år innan, men var renoverad innan. Motorn var varm vid besiktningen.
Det ska finnas en justerskruv på LMM, om jag förstått rätt. Ungefär hur mycket går att justera där?
Andra tips för att den ska gå igenom?
944 -84, högt co
-
- NA-Poster
- Posts: 4
- Joined: 2015-07-23 19:25:34
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 2296
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
Re: 944 -84, högt co
Japp, det finns en skruv, under en lite plastbit om den finns kvar i hålet. Vet ej hur mycket det går att justera där.
Andra orsaker kan vara termpgivaren (mät resistansen), gasspjällsgivaren (hör att den klickar och mät att det är kontakt), bränsletrycket (mät) och kanske något mera..
// Magnus
Andra orsaker kan vara termpgivaren (mät resistansen), gasspjällsgivaren (hör att den klickar och mät att det är kontakt), bränsletrycket (mät) och kanske något mera..
// Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
Who is online
Users browsing this forum: No registered users